تدابیر امنیتی تل آویو برای حمایت از «راهپیمایی پرچم»

تدابیر امنیتی تل آویو برای حمایت از «راهپیمایی پرچم»
سه شنبه 25 خرداد 1400 - 13:41

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آمادگی این رژیم برای حمایت از برگزاری راهپیمایی تحریک آمیز پرچم در شهر قدس و تشدید تدابیر امنیتی در این شهر خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه - ۱۵ ژوئن)، با وجود کلیه هشدارها و تهدیدهای مقاومت فلسطین در نوار غزه به منظور جلوگیری از برگزاری «راهپیمایی پرچم» در بیت‌المقدس، اعلام کرد که برای برگزاری این راهپیمایی تحریک آمیز کاملا آماده است.

پایگاه خبری «فلسطین الیوم» نوشت که رسانه‌های رژیم صهیونیستی در خصوص تدابیر اتخاذی برای برگزاری این راهپیمایی اعلام کردند که پلیس اسرائیل، ایست‌های نظامی و سیاری را در شهر قدس ایجاد کرده است. دو هزار پلیس نیز امروز در سراسر شهر اشغالی قدس مستقر می‌شوند تا امنیت شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی را تامین کنند.

خبرنگار العربیه نیز از حضور دو هزار نیروی امنیتی اسرائیل برای حمایت از برگزاری این راهپیمایی خبر داد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» نیز نوشت: «دولت نفتالی بنت، امروز با نخستین چالش امنیتی در سایه تهدیدهای مقاومت فلسطین در غزه در خصوص راهپیمایی پرچم، روبرو است.

این در حالی است که شهرک‌نشینان صهیونیستی از بنت می‌خواهند که به وعده خود مبنی بر ترور فرماندهان مقاومت در غزه عمل کند. آنها یک پلاکارد در مقابل منزل نفتالی بنت نصب کرده‌اند که بر روی آن، وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی او در خصوص منافع شهرک‌نشینان درج شده است.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی، در نخستین روز فعالیت کاری خود با برگزاری مراسم تحریک‌آمیز موسوم به «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی برای روز سه‌شنبه موافقت کرد.

رویترز با انتشار این خبر نوشت:«هنوز مشخص نیست شرکت‌کنندگان در راهپیمایی پرچم اجازه دارند وارد محله مسلمان‌نشین شهر قدس شوند یا خیر، پلیس اسرائیل قبلا این مسیر را ممنوع کرده بود. سخنگوی پلیس نیز از اظهار نظر در این باره اجتناب می‌ورزد».

خبرنگار العربیه اما، امروز اعلام کرد که شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی وارد بخش قدیمی شهر قدس نخواهند شد.

دیروز اعلام شد که در پی هشدار گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله حماس مبنی بر پاسخ دادن به هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در قدس اشغالی و راهپیمایی پرچم، ارتش اسرائیل سامانه‌های پدافندی «گنبد آهنین» بیشتری در نزدیک نوار غزه مستقر کرد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، مقام‌های امنیتی اسرائیلی می‌گویند وضعیت در نوار غزه هنوز هم بسیار حساس است و سران حماس هم آماده درگیری بزرگ با کوچکترین جرقه‌ای هستند که راهپیمایی پرچم می‌تواند آغازکننده آن باشد.

راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم، مهمترین چالش فراروی دولت جدید صهیونیست است که قرار است امروز پس از چندین بار به تاخیر افتادن در شهر قدس با دعوت گروه‌های شهرک‌نشینی و راست‌گرای افراطی، برگزار شود. اقدامی که قرار بود دهم ماه گذشته همزمان با اشغال قدس شرقی در سال ۱۹۶۷ (به تقویم عبری) برگزار شود اما در پی تنش‌های شدید در این شهر و سپس جنگ اخیر غزه و فشارهای مردمی و بین‌المللی لغو شد و چندین بار به تاخیر افتاد اما سرانجام با پافشاری نتانیاهو، قرار شد که ۱۵ ژوئن جاری برگزار شود.

روزنامه لبنانی «الاخبار» روز گذشته در یادداشتی با تیتر «مقاومت برای "سه‌شنبه خشم" آماده می‌شود: "راهپیمایی پرچم" در قبال جنگ» نوشت که رژیم صهیونیستی در صورت عدم جلوگیری از برگزاری این راهپیمایی تحریک‌آمیز در شهر قدس، بار دیگر خود را وارد یک ماجراجویی خواهد کرد که مقاومت فلسطین درباره آن، چه به صورت مستقیم و چه از طریق میانجیگران مصری و بین‌‌المللی هشدار داده است.

بنا بر این گزارش مقاومت فلسطین از طریق واسطه‌های مصری و بین‌المللی به دولت سابق صهیونیست به ریاست «بنیامین نتانیاهو» و دولت جدید به ریاست «نفتالی بنت» بر ضرورت لغو راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم در شهر قدس اشغالی و به ویژه عبور آن از منطقه باب‌العامود و حمله به محوطه مسجدالاقصی تاکید کرده و هشدار داد که پاسخ به این تجاوز، ممکن است به یک جنگ منطقه‌ای منجر شود.

رهبری جنبش حماس به «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر ابلاغ کرده که برگزاری این راهپیمایی، قطعا به انفجار اوضاع منجر خواهد شد و دولت اشغالگر و میانجیگران را به بن‌بست بزرگی خواهد رساند، زیرا ماهیت پاسخ مقاومت با پاسخ ماه پیشِ آن، تفاوتی نخواهد داشت و با آتش و موشک واکنش نشان خواهد داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها