وزرای دفاع و جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران گفت‌وگو کردند

وزرای دفاع و جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران گفت‌وگو کردند
سه شنبه 25 خرداد 1400 - 15:53

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع ایالات متحده طی یک تماس تلفنی در خصوص طیفی از موضوعات از جمله برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

العالم - ایران

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی میان «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا خبر داد.

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، طبق بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، آستین طی یک تماس تلفنی به گانتز برای ادامه حضور در کابینه جدید رژیم صهیونیستی به عنوان وزیر جنگ را تبریک گفت.

طبق این گزارش، گانتز نیز در گفت‌وگو با آستین بر لزوم تقویت امنیت رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

جروزالم پست همچنین گزارش کرد که طرفین همچنین در خصوص برنامه هسته ای ایران و فرصت‌های تقویت صلح در منطقه از طریق توافقات عادی‌سازی روابط کشورها با رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردند.

طبق این گزارش، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پایان از آستین برای حمایت ایالات متحده از تل‌آویو قدردانی کرد.

«نفتالی بنت» روز یکشنبه هفته جاری پس از سوگند در کنست، به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آغاز به کار کرد و از همان ابتدا لفاظی‌هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران و برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مطرح کرد.

مقام‌های ایالات متحده از جمهله «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در همان ابتدای کار کابینه جدید رژیم صهیونیستی، حمایت خود را از آن اعلام کردند.

هنوز ساعاتی از انتخاب «نفتالی بنت» به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی نگذشته بود که کاخ سفید اعلام کرد وی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.

برخی خبرها نیز منتشر شده است که نشان می‌دهد، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد هفته آینده برای بحث با مقام‌های آمریکا درباره طیفی از موضوعات از جمله ایران عازم واشنگتن شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها