حاشیه های عجیب بازی ایران و عراق؛ از واکنش های جالب هواداران تا تراشیدن موی سر و شیطنت های سیاسی

حاشیه های عجیب بازی ایران و عراق؛ از واکنش های جالب هواداران تا تراشیدن موی سر و شیطنت های سیاسی
چهارشنبه 26 خرداد 1400 - 07:59

رقابت فوتبال بین ایران و عراق همواره جذاب و با حرارت میان طرفداران فوتبال دو کشور چه در سطح بازی های باشگاهی و چه در سطح ملی دنبال می شود، این بار حساسیت رقابت دو کشور برای صدرنشینی در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ با حاشیه هایی حتی در برخی موارد درسطح شیطنت های سیاسی همراه بود.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

به دنبال دیدار شب گذشته (سه شنبه 25 خرداد ماه) تیم های ملی ایران و عراق و صدر نشینی تیم ملی کشورمان با تحمیل شکست بر رقیب دیرینه، رسانه های عراقی عمدتا بر انتشار خبر پیروزی تیم ملی کشورمان با تاکید بر راه یافتن همزمان عراق به عنوان تیم دوم به دور بعدی رقابت ها متمرکز شدند و گزارش کردند که با وجود شکست، تیم شان همچنان به راه خود ادامه خواهد داد.

اما در شبکه های اجتماعی جریان سازی ها، انتقادها، شیطنت ها و البته صمیمیت هایی بین دو ملت دیده می شود که در چین بازی حساسی انتظارش هم می رفت.

آرزوی مقتدا صدر برای پیروزی تیم ملی عراق

مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق در توییتی با آرزوی برد تیم ملی عراق در این رقابت بر ضرورت اصلاح ارکان ورزش در کشورش و «دور کردن فاسدین از آن» تاکید کرد و نوشت: تاکید می کنیم که مطلقا هیچ نماینده ای در فعالیت های آن (ورزش عراق) نداریم مگر یک کمیته که اخیرا تشکیل شد و عمرش هم رو به پایان است.

جایزه احمد حسن البکر برای تیم عراق

برخی رسانه ها و حساب ها در شبکه های اجتماعی نیز تصاویری از هدیه وقت رئیس جمهور اسبق عراق احمد حسن البکر به بازیکنان تیم ملی پیشین را دست به دست کردند؛ تصاویری که نشان می داد، البکر به مناسبت پیروزی بر تیم ملی اسبق ایران به هر کدام از بازیکنان یک سواری لادا هدیه داده بود.

قربانی ۱۱ گوسفند برای پیروزی تیم ملی عراق

در کرکوک یک عراقی با امید پیروزی بر تیم ملی ایران ۱۱ گوسفند، قربانی و گوشتش را میان فقرا توزیع کرد.

یک شهروند عراقی هم پس از باخت تیم ملی کشورش مقابل تیم ایران، اعصاب خود را از دست داد و صفحه تلویزیون پلاسما را خرد کرد؛ اقدامی که تصویرش در میان فعالان عراقی شبکه های اجتماعی به سرعت منتشر شد.

شیطنت های سیاسی

در یک اتفاق نه چندان عجیب در دنیای فوتبال، برخی سفارتخانه های اروپایی در بغداد، توجه زیادی به بازی ایران و عراق داشتند.

سفارت هلند تصویری از اعضای خود در عراق منتشر کرد، از جمله فردی که با لباس نظامی در داخل مرکز دیپلماتیک، پرچم عراق را برافراشته و از تیم ملی عراق به دلیل نامشخص و خارج از زمینه دیپلماتیک حمایت می کند.

پیش از آن، سفیر انگلیس در عراق، صاحب پست هایی جنجال‌برانگیز ضد ایرانی، تصویری از خود با پیراهن تیم ملی عراق در فیس بوک منتشر کرد.

در بین تصاویر موجود یک تصویر نیز فارغ از همه شیطنت ها و حاشیه های معمول به یک واقعیت دیگر اشاره دارد. توییتی که ظاهرا یک یمنی منتشر کرد و با توجه ویژه ای در داخل عراق مواجه شد؛ تصویری از خوش و بش گرم سردار آزمون ملی پوش کشورمان با بشار رسن بازیکن تیم ملی عراق که با این نوشته همراه شد: «با ایران شکستی نیست؛ تمامش پیروزی است. ایران و عراق؛ لایمکن الفراق (جدایی آنها از هم امکان ندارد).»

اظهارنظر جالب روزنامه‌نگار عراقی قبل از رویارویی با ایران

روزنامه نگار عراقی در یک برنامه اظهار نظر عجیبی را قبل از رویارویی تیم ملی فوتبال عراق برابر ایران بر زبان آورد.

بنابر گزارش اسپورت عراق، سامی عیسی، کارشناس و روزنامه نگار عراقی قبل از این بازی گفت: "اگر تیم ملی عراق برابر ایران به پیروزی دست پیدا کند، من موهایم را در یک برنامه زنده تلویزیونی از ته می‌زنم".

سامی عیسی یکی از منتقدان تیم ملی فوتبال عراق است و پیش از این هم بارها تاکید کرده بود که تیم ملی فوتبال این کشور راهی جام جهانی نمی‌شود و با این اظهار نظر جدید خود نشان داد که در شرایط کنونی پیروزی برابر ایران برای تیم کاتانچ دشوار است.

پربیننده ترین خبرها