«اسماعیل هنیه» برای اولین بار وارد مغرب شد

«اسماعیل هنیه» برای اولین بار وارد مغرب شد
پنج‌شنبه 27 خرداد 1400 - 01:56

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که رئیس دفتر سیاسی این جنبش در صدر هیأتی بلندپایه وارد رباط پایتخت مغرب شده است.

العالم-فلسطین اشغالی

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، در سفری دوره‌ای به چند کشور، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، در صدر هیأتی بلندپایه وارد رباط، پایتخت مغرب، شد.

بر اساس گزارش وبگاه رسمی حماس، در سایه ثبات و مقاومت ملت فلسطین و پیروزی دلیرانه آن‌ها در نبرد «شمشیر قدس»‌، هدف از این سفرها، یکپارچه سازی مواضع کشورهای عربی و اسلامی در خدمت به آرمان فلسطین، محافظت از قدس و مسجد الاقصی در برابر تهدیدات مستمر رژیم صهیونیستی است.

همزمان با این گزارش، خبرگزاری «آناتولی» خبر داد که این اولین سفر رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به مغرب بوده که به دعوت حزب مغربی «عدالت و توسعه» صورت گرفته است.

خبرنگار آناتولی گزارش داد که دوازده تن از اعضای دفتر سیاسی حماس از جمله «موسی ابومرزوق»، «عزت الرشق»، «حسام بدران» و «خلیل الحیه» از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، هنیه را در این سفر همراهی کردند.

یک منبع در حزب عدالت و توسعه به آناتولی گزارش داد که هیأت حماس با سران این حزب درباره آخرین تحولات فلسطین و راه‌های حمایت از آن بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

پیش از برخی از رسانه‌‌ها گزارش داده بودند که رئیس دفتر سیاسی حماس در روزهای آتی به ایران، لبنان و ترکیه سفر خواهد بود و با مقامات ارشد این کشور دیدار خواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها