همزمان با تلاش مسقط برای صلح در یمن؛

مزدوران سعودی یک عمانی را ربودند

 مزدوران سعودی یک عمانی را ربودند
پنج‌شنبه 27 خرداد 1400 - 13:24

منابع قبیله‌ای در استان مأرب یمن گفتند که شبه‌نظامیان حزب اخوانی الاصلاح (متحد ریاض در یمن)، یک تبعه عمانی را ربوده‌اند، در حالیکه مسقط بتازگی دور جدیدی از تلاش‌ها برای حل و فصل بحران در یمن را آغاز کرده است.

العالم - یمن

منابع قبیله‌ای در استان مأرب روز چهارشنبه (دیروز) گفتند که شبه‌نظامیان حزب اخوانی الاصلاح (متحد عربستان در یمن) یک تبعه عمانی را در مرکز شهر مأرب دستگیر کرده‌اند، به این بهانه که وی تلاش داشته به صنعاء رفته و به نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بپیوندد.

به نوشته وبگاه الخبرالیمنی، شبه‌نظامیان حزب الاصلاح تحت فرماندهی فردی به نام «محمد طواف» این تبعه عمانی معروف به «فارِس» را در حالی دستگیر کرده‌اند که هیأت مذاکره کننده عمان چندی پیش وارد صنعاء شده بود تا پیام دولت سعودی را به مقامات دولت نجات ملی برساند.

در پی دستگیری این فرد، فعالان یمنی در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که حزب الاصلاح با این کار خواسته تا دولت عمان را تحت فشار قرار دهد.

برخی منابع مطلع عربستانی نیز روز گذشته به وبسایت ویکیلیکس سعودی گفتند که محمد بن سلمان از طریق هیأت عمانی به دولت نجات ملی یمن اطلاع داده که حاضر است امتیازات جدیدی را در ازای توقف حملات به خاک عربستان ارائه دهد.

به ادعای این منبع سعودی، بن سلمان گفته که حاضر است دهها میلیارد دلار برای بازسازی یمن به دولت صنعاء بدهد و حاکمیت ارتش و انصارالله یمن را بر مناطق شمالی یمن را به رسمیت بشناسد. پیشنهاداتی که به هیچ وجه به مذاق دولت مستعفی و حزب الاصلاح خوش نخواهد آمد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها