واکنش حماس به حمله هوایی دیشب اسراییل به غزه

واکنش حماس به حمله هوایی دیشب اسراییل به غزه
جمعه 28 خرداد 1400 - 05:14

سخنگوی جنبش حماس حمله هوایی دیشب رژیم صهیونیستی به مواضع مقاومت در نوار غزه را نوعی نمایش دولت جدید این رژیم دانست.

العالم-فلسطین

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس در یک نشست خبری با اشاره به حمله هوایی دیشب رژیم صهیونیستی به مواضع مقاومت در نوار غزه گفت که این حملات نمایش دولت جدید رژیم است که با هدف تقویت روحیه نظامیان صهیونیست صورت گرفت.

فوزی برهوم تأکید کرد که دولت جدید رژیم صهیونیستی اینگونه حملات را در راستای تقویت روحیه نظامیان و فرماندهانش که مقابل مقاومت ملت فلسطین در جنگ شمشیر قدس فروپاشید، انجام می‌دهد.

وی افزود: در صورت ارتکاب هرگونه حماقت رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین، گروه‌های مقاومت از جمله گردان‌های قسام همچون سدی محکم از فلسطینیان و مقدسات اسلام دفاع می‌کند.

سخنگوی حماس تصریح کرد: مقاومت قهرمان قوانین و ماهیت جنگ را تعیین می‌کند و همچنان در سایه جنگ شمشیر قدس قرار داریم. معادله قدس در کانون جنگ و درگیری قرار دارد و دشمن صهیونیست چیزی در مقاومت ما نخواهد یافت، به جزء آنچه که به آن آسیب برساند.

از سوی دیگر، گروه‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای مشترک در واکنش به حمله هوایی دیشب اسرائیل به مواضع مقاومت در غزه عنوان کردند که به رژیم اشغالگر هرگز اجازه ایجاد معادله جدید و تحمیل قواعد جدید درگیری را نخواهند داد و آنچه امروز رخ داده، نمایشی از پیش مشخص شده است.

جنگنده‌های اسرائیلی پنجشنبه شب مواضع مقاومت فلسطین در منطقه بیت لاهیا واقع در شمال غزه را بمباران کردند. رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگنده های آن مواضع شلیک خمپاره و پایگاه های نظامی حماس در غزه و خان یونس را هدف قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی برای توجیه این حملات اعلام کرد که این حملات در پاسخ به ادامه ارسال بالون های آتش‌زا، از غزه به سمت اسرائیل انجام شده است.

ارتش صهیونیستی همچنین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را مسئول این حوادث دانست و در عین حال تهدید کرد که ارتش به نابودی توانمندی و قدرت و زیرساخت‌های نظامی حماس ادامه خواهد داد.

ارتش رژیم رژیم اشغالگر حالت آماده باش کامل اعلام کرد و دستور داد که ارتش خود را برای همه سناریوها از جمله درگیری در غزه آماده کند.

مقاومت فلسطین هم در واکنش به این حملات، شهرک «کفر عزه» در مجاورات نواره غزه (جنوب فلسطین اشغالی) را با مسلسل و سلاح‌های سنگین تیرباران کرد که به دنبال آن، آژیر هشدار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف نوار غزه فعال شد.

تسنیم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها