گزارش لحظه به لحظه العالم از انتخابات 1400 + فیلم و تصاویر

گزارش لحظه به لحظه العالم از انتخابات 1400 + فیلم و تصاویر
جمعه 28 خرداد 1400 - 07:00

زمان رأی‌گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 7 صبح روز جمعه 28 خرداد آغاز شده و ساعت 2 بامداد شنبه 29 خرداد به پایان رسید.

العالم _ ایران / سیاسی

با دستور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ساعت 7 صبح 28 خرداد ماه 1400 آغاز شد.

براساس این گزارش، انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری به همراه دومین انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۷ صبح امروز۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ آغاز شد.

گفتنی است، در انتخابات ریاست جمهوری، پس از انصراف علیرضا زاکانی، سعید جلیلی و محسن مهر‌علیزاده، رقابت بین آیت الله سید ابراهیم رئیسی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، محسن رضایی و عبدالناصر همتی در روز جمعه ۲۸ خرداد انجام می‌شود.

لازم به ذکر است، ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری، و ۷۵ هزار و ۱۵ شعبه هم برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در نظر گرفته شده است.

۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط انتخابات هستند که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

این انتخابات به دلیل شرایط کرونایی تا ساعت ۲۴ ادامه دارد و وزیر کشور این اختیار را دارد که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا این زمان را تا ساعت ۲ بامداد تمدید کند‌‌.

مشروح اخبار انتخاباتی به شرح ذیل است؛


02:26 | سید اسماعیل موسوی روز شنبه در جمع خبرنگاران با قدردانی از خبرنگاران بابت پوشش لحظه به لحظه خبرهای انتخابات: گفت: ساعت ۲ بامداد انتخابات رسما پایان یافته است اما اگر عده ای از مراجعه کنندگان موفق به ثبت نام نشده اند با بسته شدن در، به داخل دعوت می شوند تا رای های خود را به صندوق بیندازند.

وی افزود: از همه آنانی که در محل شعبه های اخذ رای هستند، رای گرفته می شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: باید منتظر باشیم آرا تجمیع شود و نتیجه تجمیع آرا را اعلام می کنیم.


02:21 |آغاز با باز شدن پلمب صندوق‌ها در پخش زنده تلویزیونی

شمارش آرا


02:08 | پایان رای‌گیری انتخابات۱۴۰۰

سخنگوی ستاد انتخابات: زمان رای‌گیری به پایان رسید و دیگر تمدید نمی‌شود؛ فقط کسانی که در شعب هستند می‌توانند رای بدهند


01:39 | عبدالناصر همتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به منظور پیگیری امورات مربوط به انتخابات وارد وزارت کشور شد.


01:27 | پایان شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در فرانسه

سفارت ایران در فرانسه: بعد از پایان رای گیری، در ساعت 20 شمارش آرا با حضور رئیس اجرایی ستاد انتخابات کشور در فرانسه، نماینده شورای نگهبان و 5 نفر از ایرانیان مقیم فرانسه آغاز شد و در ساعت 21:15 به انتها رسید.

طبق دستور العمل وزارت کشور نتایج آرا به ستاد انتخابات کشور ارسال گردید.


00:49 | رییس ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رییسی از ستادهای مردمی و مرکزی رییسی در استان‌ها خواست از هر گونه اعلام پیروزی در انتخابات قبل از اعلام رسمی از طریق ستاد انتخابات وزارت کشور یا رسانه ملی خودداری کنند.


00:45 | ستاد مرکزی انتخابات محسن رضایی با انتشار اطلاعیه‌ای، از ستادهای مردمی در استانها و شهرستان‌ها خواست از اعلام‌ پیروزی یا اعلام راهیابی به دور دوم یا برگزاری هرگونه جشن یا تجمع تا زمان اعلام رسمی نتایج شمارش آراء، خودداری کنند.


00:43 | انتخابات پایتخت در امنیت کامل درحال برگزاری است / آماده باش پلیس

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که فرآیند انتخابات از زمان آغاز تا کنون در امنیت کامل در حال برگزاری است و هیچ مورد امنیتی خاصی گزارش نشده است.


00:11 | پایان اخذ رای و آغاز شمارش آراء انتخاباتی در اتریش

پس از یک بار تمدید 2 ساعته، کار اخذ رای در 3 حوزه شهرهای وین و گراتس اتریش و شهر براتیسلاوا پایتخت اسلواکی دقایقی پیش ساعت 20:30 بوقت محلی به پایان رسید.

عباس باقرپور اردکانی، رئیس هیئت اجرایی انتخابات در حوزه اتریش و اسلواکی گفت: بر اساس دستورالعمل های صادره از ستاد انتخابات کشور، نتایج نهایی شمارش آراء انتخابات مربوط به این حوزه به صورت رسمی به وزارت امور خارجه و از آن طریق به ستاد انتخابات کشور ارسال می شود.


00:07 | رای گیری تا ساعت ۲ بامداد ادامه دارد

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که اخذ رای در شعبه‌هایی که مراجعه کننده در آنها حضور دارد تا ساعت ۲ بامداد ادامه خواهد یافت.


23:51| سخنگوی شورای نگهبان: تا زمانی که مراجعه کننده حضور داشته باشد، مسئولین شعب مکلف به اخذ رای هستند


23:43 | ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری از ستاد انتخابات درخواست کردند که زمان برگزاری انتخابات تا ساعت ۲ بامداد تمدید شود.


23:09| قاضی‌زاده هاشمی: وزیر کشور زمان اخذ رأی را تا 2 بامداد تمدید کند

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ازدحام گسترده در شعب اخذ رای گفت: از وزیر کشور تقاضای تمدید زمان رای‌گیری تا ساعت ۲ بامداد را دارم.


23:07| پیام آیت‌الله جنتی خطاب به ناظران انتخابات/ دبیر شورای نگهبان طی پیامی به ناظران انتخابات آنان را را به رعایت بی‌طرفی و اخلاق در ساعات پایانی رای گیری سفارش کرد.


22:40| همزمان با ادامه برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم و دومین میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، دقایقی پیش از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.


22:10| سخنگوی شورای نگهبان از تمدید زمان اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ٢۴ امشب خبر داد.


21:35| بر اساس اطلاعیه شماره 28 ستاد انتخابات وزارت کشور روند رای‌گیری در شعب اخذ رای کل کشور تا ساعت 22 امشب (28 خردادماه) تمدید شد.


21:10| آغاز انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در آمریکای لاتین/ در منطقه آمریکای لاتین از جمله در آرژانتین و شهر بوینوس آیرس شعب اخذ رای شروع به کار کردند. رای گیری طبق برنامه ساعت 8 صبح به وقت محلی برابر با ساعات عصر به وقت تهران شروع شد.


20:10| عباسعلی کدخدایی،سخنگوی شورای نگهبان، در حاشیه بازدید از مرکز مانیتورینگ هیات مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: الحمدلله مشارکت‌ در انتخابات مناسب بوده است و بهتر نیز خواهد شد.وی افزود: برخی تخلفات مربوط به صبح بود؛ الان نیز گاهی اوقات در رابطه با تبلیغات و کمبود تعرفه برخی گلایه دارند که دوستان ما در حال پیگیری هستند.


19:33| بر اساس اطلاعیه شماره 27 ستاد انتخابات وزارت کشور روند رای‌گیری در شعب اخذ رای کل کشور تا ساعت 21 امشب (28 خردادماه) تمدید شد.


18:55| محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در شهر دمشق رأی خود را به صندوق انداخت. اسلامی که برای سفر کاری به سوریه رفته است، با حضور در محل سفارت ایران در دمشق، در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.


18:10| انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، با حضور در شعبه اخذ رأی مسجد لرزاده ضمن بازدید از نحوه اخذ رأی در این مسجد، رأی خود را به صندوق انداخت.


17:54| دبیر شورای نگهبان در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور ضمن اشاره به کندی رأی گیری از طریق صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی در انتخابات شوراهای شهر و روستا پیشنهاد رأی‌گیری از طریق تعرفه کاغذی را داد.


17:20| عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با حضور در حسینیه ارشاد، در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراها، نخستین میان‌دوره ای مجلس شورای اسلامی و دومین میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری شرکت کرد.


17:15| ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۲۶خود اعلام کرد: با موافقت وزیر کشور، زمان اخذ رای در سراسر کشور به مدت دو ساعت دیگر، یعنی تا ساعت ۱۹ تمدید گردید.


15:55 | حضور زائران و مجاوران ایرانی حرم عقلیه بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها در انتخابات ریاست جمهوری 1400 در زینبیه دمشق



15:30 | حضور ایرانیان مقیم تونس در انتخابات ریاست جمهوری


14:53 |صف رای ایرانیان مقیم کویت در گرمای شدید هوا


14:51 | دقایقی قبل حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی نوه حضرت امام خمینی در شعبه رای گیری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف حضور یافت و رای خود را در صندوق رای انداخت.


14:44 | فرمانده نیروی انتظامی: هیچ مشکل امنیتی در انتخابات امروز نداشته ایم

فرمانده نیروی انتظامی از بسیج ۶۰۰ هزار نیروی پلیس برای تأمین امنیت انتخابات خبر داد و گفت: تاکنون هیچ مشکل امنیتی نداشته ایم.


14:43 | شمخانی: حضور و مشارکت مردم در انتخابات مهم‌تر از نتیجه است

دبیر شورای عالی امنیت ملی پس از انداختن رای خود به صندوق در مسجد ولی عصر(عج) گفت: ️به سهم خود لازم می دانم از همه شخصیتهای بزرگواری که با احساس مسئولیت برای حضور در انتخابات، اعلام آمادگی کردند سپاسگزاری نمایم. ️

دریابان‌ علی شمخانی اظهارداشت: هرگامی که برای افزایش حضور و مشارکت مردم در انتخابات به عنوان نماد مردم سالاری برداشته می شود اقدامی در مسیر افزایش اقتدار،امنیت و مشروعیت نظام اسلامی و شرط لازم برای پیشرفت و توسعه و افزایش جایگاه بین المللی ایران عزیز است. ️

وی افزود: هر نتیجه ای در انتخابات پیش رو رقم بخورد به دلیل این که نظر اکثریت مشارکت کنندگان در انتخابات است قابل احترام می باشد اما مهمتر از نتیجه، اصل حضور و مشارکت مردم است. ️

شمخانی تصریح کرد: امیدوارم پس از اعلام نتایج انتخابات،رقابتها جای خود را به برادری،همکاری و تلاش مشترک برای اعتلای کشور و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بویژه قشر ضعیف جامعه بدهد و همه گروهها و جناح های سیاسی برای پشتیبانی و کمک به رئیس جمهور منتخب بسیج شوند.


14:29 | گزارش اختصاصی العالم از حضور گسترده ایرانیان مقیم عراق در انتخابات

222

خبرنگار العالم در بغداد اعلام کرد، رای‌گیری از ساعت 8 صبح در سفارتخانه و شش کنسولگری ایران در عراق، از جمله در کربلای معلا، نجف اشرف، بصره، سلیمانیه و اربیل آغاز شده است.

"نوید بهروز" خبرنگار العالم در ارتباط با زنده از ساختمان سفارت ایران در بغداد، حضور رای‌دهندگان برای انتخابات را بسیار گسترده توصیف کرد و اظهار داشت که مشارکت در این انتخابات محدود به خانواده‌های ایرانیان مقیم در عراق و زنان ایرانی است که با عراقی‌ها ازدواج کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه عراق به دلیل شیوع کرونا در شرایطی ویژه به‌سر می‌برد، تأکید کرد از همان آغاز رای‌گیری، صندوق‌های رای در سفارتخانه و کنسولگری‌ها شاهد اقبال گسترده است.

نوید بهروز افزود، پایان رای‌گیری برای انتخابات ایران در عراق ساعت 6 ( به وقت بغداد) است.

خبرنگار العالم اعلام کرد، 6 صندوق رای‌گیری در سفارتخانه و کنسولگری‌ها مستقرند و در دیگر شهرها و استان‌های عراق از جمله کرکوک و ناصریه صندوق‌های سیار اختصاص داده شده‌اند.


14:44 | معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تردد شبانه در ۲۷ و ۲۸ خرداد لغو شده است گفت: شهروندان نگران نباشند؛ پیامک های ارسالی مبنی بر تخلف تردد حذف می‌شود.


14:00 | عی لاریجانی در توئیتی نوشت: بیماری را باید علاج کرد نه اینکه مایوس شدو قهر کرد


13:30 | کدخدایی: آمار مصرف تعرفه های انتخابات در حد گمانه زنی است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: آمارهایی که در فضای مجازی درباره مصرف تعرفه ها اعلام شده در حد گمانه زنی است.


13:18 | عرف: اشکالات رأی‌گیری در «یک درصد» صندوق‌ها بوده است/ مردم در جریان انصراف 3 نامزد باشند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در ابتدای کار رای‌گیری، یک اشکالاتی بوجود آمد که با دستور وزیر کشور به سرعت از آنلاین به آفلاین رفتیم. این تعداد تنها در یک درصد صندوق‌های رأی بودند.


13:15 | رئیس دولت اصلاحات در جماران رأی خود را به صندوق انداخت.


13:11 | استاندار تهران: میزان مشارکت در ساعات اولیه نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر بوده است

استاندار تهران گفت: آمار آرای ماخوذه هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما میزان حضور مردم نسبت به ادوار گذشته در این ساعات بیشتر شده است.


12:27 | سردار قاآنی با حضور در شعبه اخذ رای در انتخابات شرکت کرد


11:23 | همتی پس از رای دادن: اگر رای نیاورم پیگیر شعارهایم خواهم بود

عبدالناصر همتی پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: ما به انزوای خارجی پایان خواهیم داد، مردم حق دارند با رفاه و با آرامش زندگی کنند. معیشت مردم مسئله اول من است، ان شاءالله کاری خواهیم کرد حضور مردم در صحنه بیش از پیش باشد.

11:04 | محسن رضایی با حضور در حرم شاه عبدالعظیم حسنی در انتخابات 1400 شرکت کرد.

22

11:02 | روحانی بعد از انداختن رای در انتخابات ریاست جمهوری؛

امیدوارم حضور و مشارکت بالای مردم موجب مایوس شدن دشمنان شود/ حتی یک مورد ناامنی در انتخابات نداشته ایم

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه پس از انداختتن رای خود در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگاران، تاکید کرد: مردم ما به خوبی می دانند که این انتخابات برای سرنوشت خودشان و نظام جمهوری اسلامی چقدر اهمیت دارد و ای کاش هیچ مشکلی از روز ثبت نام نامزدها تا امروز نداشتیم.

رئیس جمهور با اشاره به اجرای بدون تاخیر انتخابات و در زمان تعیین شده، گفت: در گزارشی که امروز وزیر کشور ارائه کرد از لحاظ امنیت در سراسر کشور حتی یک مورد ناامنی وجود ندارد و این بسیار ارزشمند است.

روحانی افزود: از لحاظ مراعات حفظ سلامت مردم نیز همه پروتکل‌های بهداشتی در تمامی حوزه‌های انتخاباتی رعایت می‌شود و همچنین مرحله به مرحله و قدم به قدم به سمت الکترونیکی شدن انتخابات پیش می‌رویم.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز در سراسر کشور و در استانهای مختلف لحظه به لحظه مشخص است که چه تعداد در انتخابات شرکت کرده اند و احراز هویت نیز از طریق سیستم الکترونیکی به خوبی درحال انجام است و شمارش آرا نیز در برخی مراکز استانی به صورت مکانیزه انجام می‌شود و امیدواریم در آینده نزدیک همه مراحل انتخابات الکترونیکی شود که این موضوع در شفافیت بسیار تاثیرگذار است.

روحانی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و اختیارات و مسوولیت‌های وسیع و سنگین مشخص شده در قانون اساسی برای رئیس جمهور، گفت: از مردم تقاضا می‌کنم امروز پای صندوق آرا رفته و به فرد مورد نظر خود در میان نامزدهای انتخابات رای بدهند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ای کاش هیچ مشکلی در روز ثبت نام تا امروز نداشتیم و شاهد حضور بیشتر مردم بودیم.

روحانی با تاکید بر اهمیت انتخابات جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی گفت: در دنیا چند کشور وجود دارد که انتخابات آنها مورد توجه همه جهان قرار دارد و یکی از آن کشورها ایران است.

رئیس جمهور با اشاره به نگاه جهانیان به صندوق رای و صف های مردم در انتخابات ایران،گفت: با حضور خود در پای صندوق های رای کاری کنیم که دوستان و علاقمندان به این سرزمین در سراسر جهان خوشحال و دشمنان مایوس شوند.

روحانی خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم به وظیفه ملی، انقلابی و دینی خود به خوبی عمل کنند و نحوه برگزاری و حضور مردم به گونه‌ای باشد که در پایان انتخابات همه خوشحال باشند.

رئیس جمهور در ادامه با توصیه به دست اندرکاران برگزاری انتخابات در سراسر کشور، اظهار داشت: از همه عزیزان می‌خواهم که حفظ سلامت مردم در همه مراحل را مورد توجه قرار دهند و با دقت مراعات کنند تا مشکلی برای سلامت مردم پیش نیاید و در کنار آن نسبت به حفظ آرای مردم نیز توجه جدی داشته باشند تا خدای ناکرده حتی یک رای هم جابجا نشود همانطوری که در همه انتخابات اینگونه بوده است و باید حق‌الناس حفظ شود.


10:46 | محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز رای خود را به صندوق اخذ رای مستقر در آنتالیا ریخت.


10:30 | وزیر اطلاعات: حضور حداکثری در امنیت داخلی اثرگذار است/ ضرورت رای بالا به رئیس جمهور منتخب

وزیر اطلاعات با بیان اینکه رای مردم تعیین کننده پشتوانه و سرمایه اجتماعی یک رئیس جمهور است، گفت: حضور حداکثری در جنبه های مختلف حتی امنیت داخلی اثرگذار است همچنین در اراده دوستان و دشمنان نظام اثرگذار است.


10:43 | ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ستاد انتخابات خارج از کشور بازدید کرد.


09:45 | رئیسی پس از شرکت در انتخابات: کُندی رأی‌گیری در برخی بخش‌ها رفع شود/ امیدوارم امانتدارانه عمل شود

رئیس قوه قضائیه گفت: با توجه به برخی گزارش‌ها، برخی بخش‌های کشور برای اخذ رأی فعال شده‌اند، ولی در برخی بخش ها باید در رسیدن تعرفه و گرفتن رای مردم اقداماتی صورت بگیرد و کُندی‌ها رفع شود و امیدوارم امانتدارانه نسبت به رأی مردم تلاش کنند.


9:50 | قاضی زاده هاشمی بعد از رأی داد: امیدوارم رئیس‌جمهور با آرای بالای مردم انتخاب شود

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، صبح امروز با حضور در یکی از شعب اخذ رای حرم مطهر رضوی واقع در صحن آزادی قبل از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهم‌ترین انتخابات کشور است، چرا که عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در آن انتخاب می‌شود و اختیاراتی که رئیس‌جمهور دارد فوق‌العاده است. مردم نیز حساسیت این انتخابات را درک می‌کنند و مطمئن هستم که مشارکت پرشوری دارند و امیدوارم که پیرو بیانات مقام معظم رهبری یک رئیس‌جمهور با تعداد آراء بالا انتخاب شود تا بتواند به پشتوانه رای مردمی بسیاری از مشکلات را حل کند.


08:57 | آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان به همراه عباسعلی کدخدایی برای انجام اخد رای وارد محل استقرار صندوق ۱۵۹۴ شورای نگهبان شد.

حضور آیت‌الله جنتی و کدخدایی در پای صندوق رای


08:24 | رئیسی رای خود را در شهر ری به صندوق انداخت

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لحظاتی پیش آغاز رای گیری با حضور در حوزه انتخابیه مسجدجامع ارشاد شهر ری رای خود را به صندوق انداخت.


08:04 | نوشتن کد انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری الزامی نیست

جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور، اعلام کرد: ۳ نفر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری رسماً انصراف خود را به ما اعلام کرده‌اند از این رو ۴ نفر از نامزدها در صحنه انتخابات باقی مانده‌اند.

وی افزود: با توجه به آنکه تشابه اسمی در بین نامزدها نداریم، نوشتن کد انتخاباتی آنها ضروری نیست. کسی هم بنویسد کار ثوابی کرده است.


08:00 | آغاز به کار رسمی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، نخستین میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم و دومین میان‌دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در شورای نگهبان آغاز به کار کرد.

ناظران شورای نگهبان (بین ۳ تا ۵ نفر) در شعب اخذ رأی مستقر هستند.


07:30 | حضور وزیر اطلاعات و دادستان کل کشور در ستاد انتخابات کشور

محمود علوی وزیر اطلاعات و محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور برای شرکت در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشورحضور یافتند.


07:18 | رهبر معظم انقلاب: روز انتخابات روز ملت ایران و تعیین سرنوشت است، هرچه زودتر این وظیفه را انجام دهید/ ملت ایران به توفیق الهی از این انتخابات خیر خواهد دید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی روز انتخابات را روز ملت ایران خواندند و گفتند: امروز میدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردم هستند که با رأی خود سرنوشت و تکلیف کلی و اساسی کشور را برای سالهای بعد معین می‌کنند بنابراین امروز متعلق به مردم است.



رهبر انقلاب اسلامی افزودند: بر اساس این واقعیت خرد انسانی حکم می‌کند همه در این آزمون بزرگ ملی و سراسری شرکت کنند و علت دعوت مکرر ما از مردم برای حضور در انتخابات نیز این است که در درجه اول خود مردم از این حضور نفع می‌برند و جمهوری اسلامی نیز امتیازات بزرگی در عرصه بین‌المللی به‌دست می‌آورد.

ایشان رأی تک‌تک مردم را دارای اهمیت دانستند و گفتند: همه بیایید، تشخیص و رأی بدهید و هیچ‌کس نگوید با یک رأی من اتفاقی نمی‌افتد، زیرا همین تک‌رأی‌ها است که آراء میلیونی ملت را تشکیل می‌دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به توصیه همیشگی خود یعنی تسریع در رأی دادن، خاطرنشان کردند: هر چه زودتر با نیت خدایی و ثواب این وظیفه و تکلیف را انجام دهید بهتر است.

ایشان با ابراز امیدواری از اینکه به برکت ایام ولادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام، امروز جشن ملت ایران و مایه خیر و برکت باشد، افزودند: از دست‌اندرکاران انتخابات تشکر و تأکید می‌کنم که کار را با اتقان کامل در سراسر کشور انجام دهند و به شما خبرنگاران و عکاسان محترم نیز سلام و خداقوت می‌گویم.


07:05 | رهبر معظم انقلاب آراء خود را به صندوق انداختند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری «سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری»، «ششمین دوره‌ی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا»، «انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری» و «انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله)، آراء خود را به صندوق انداختند.

رهبری


07:00| با دستور وزیر کشور رای گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شد

وزیر کشور

این خبر در حال تکمیل است ...

پربیننده ترین خبرها