توافق وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی با همتای مصری برای دیدار در آینده نزدیک

توافق وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی با همتای مصری برای دیدار در آینده نزدیک
جمعه 28 خرداد 1400 - 17:56

وزیر امور خارجه کابینه جدید رژیم صهیونیستی در اولین گفت‌و‌گویی تلفنی خود با همتای مصری‌اش برای ترتیب دادن دیداری در آینده نزدیک با او به توافق رسید.

العالم - فلسطین اشغالی

«سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر، امروز (جمعه)، با «یائیر لاپید» همتای صهیونیست خود تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

منابع عبری‌زبان از جمله روزنامه «جروزالم پست» در این خصوص خبر دادند، که دو طرف در این تماس تلفنی به روابط سیاسی و امنیتی قاهره و تل‌آویو پرداخته‌اند و بر لزوم حفظ ارتباط دائم و همکاری با یکدیگر تأکید کرده‌اند.

طبق این گزارش‌ها، دو طرف توافق‌ کرده‌اند که در آینده‌ای نزدیک با یکدیگر دیداری داشته باشند. با این حال، هیچ اشاره‌ای به زمان این دیدار و محل برگزاری آن نشده است.

این اولین تماس تلفنی علنی میان وزیر امور خارجه کابینه جدید رژیم صهیونیستی و همتای مصری اوست.

این توافق برای دیدار در حالی صورت گرفته است که «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه خارجه کابینه سابق رژیم صهیونیستی در روزهای پایانی ماه گذشته میلادی در سفری بی‌سابقه از سال ۲۰۰۸ تاکنون به مصر سفر کرد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی همزمان با این سفر در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفر اشکنازی در چارچوب تثبیت آتش‌بس میان تل‌آویو و گروه‌های فلسطینی صورت گرفته است.

دو طرف همچنین درباره راه‌های اقدام برای بازسازی فوری نوار غزه در مرحله آتی بحث و تبادل نظر کرده بودند و بر سر تداوم رایزنی‌ها میان قاهره، تل‌آویو و همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین درباره چگونگی خروج از جمود کنونی در مذاکرات به‌اصطلاح صلح به توافق رسیدند.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی پس از کش و قوس‌های فراوان یکشنبه‌ شب از کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) رأی اعتماد گرفت و مقرر شد نفتالی بنت منصب نخست‌وزیری این رژیم را در اختیار بگیرد.

بنت قرار است به مدت دو سال نخست‌وزیر شود و پس از او، در خرداد ۱۴۰۲ یائیر لاپید از حزب «یش عتید» نخست‌وزیری را در سرزمین‌های اشغالی برعهده بگیرد؛ البته به شرطی که کابینه فعلی بتواند با توجه به ائتلاف احزاب مختلف و بعضا متضاد دوام بیاورد.

فارس

پربیننده ترین خبرها