اتحادیه اروپا خواستار انعطاف همه طرف‌ها برای رسیدن به توافق برجامی شد

اتحادیه اروپا خواستار انعطاف همه طرف‌ها برای رسیدن به توافق برجامی شد
جمعه 28 خرداد 1400 - 22:52

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از همه طرف‌های دخیل در مذاکرات برجام خواسته برای توافق بر سر این برنامه اقدام مشترک انعطاف‌ نشان دهند.

العالم - اروپا

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار نشان دادن انعطاف از سوی همه طرف‌ها برای رسیدن به توافق در خصوص برجام شده است.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای امروز جمعه تأکید کرد بورل در حاشیه نشست دیپلماتیک آنتالیا با «مجمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده است.

مطابق این بیانیه، ظریف و بورل درباره پیشبرد «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) بحث و تبادل نظر کرده و بر تعهد خود ادامه مذاکرات جاری در وین تأکید کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به عنوان هماهنگ‌کننده اجرای برجام از پیشرفت‌های حاصل‌شده طی هفته‌های گذشته در خصوص بازگشت آمریکا به برجام و تضمین اجرای کامل این توافق توسط همه طرف‌ها استقبال کرده است.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: «مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر اهمیت بهره‌گیری از این فرصت سیاست تأکید کرد و خاطرنشان کرد همه طرف‌ها باید به منظور رسیدن به مصالحه‌ای که در راستای منافع همگان خواهد بود انعطاف‌پذیری از خودشان نشان دهند.»

جوزپ بورل با توجه به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران خواستار تداوم تعهد ایران به برجام شده است.

پربیننده ترین خبرها