تحریک وقیحانه "اکونومیست" علیه الحشد الشعبی در عراق

تحریک وقیحانه
يکشنبه 30 خرداد 1400 - 09:29

انگلیس از سیاست‌های خبیثانه‌اش که مبتنی بر خدمت‌ به رژیم سرطانی اسرائیل، که بذرش را 70 سال پیش در منطقه خاورمیانه کاشت، دست برنمی‌دارد و لذا، مهم‌ترین اولویتش را مقابله با هر کشور و جریانی، که تهدیدی علیه صهیونیست‌ها تلقی شود، قرار داده است.

العالم - کشکول

بعد از جنگ جهانی دوم زمانی‌که انگلیس از منطقه عقب‌نشینی کرد، آمریکا جای آن را پر کرد، با این حال، انگلیس همچنان حامی اسرائیل مانده است به رغم اینکه مانند آمریکا، نمی‌تواند بقای آن را تضمین کند.

با این دیدگاه، آمریکا و انگلیس به ایران، عراق، لبنان، یمن، سوریه، حزب‌الله، مقاومت اسلامی فلسطین و الحشد الشعبی عراق و انصارالله یمن به دیده دشمن می‌نگرند؛ به این دلیل که این کشورها و جریان‌ها موضعی علیه اسرائیل دارند و لذا آنها همواره در معرض جنگ‌ها و اشغالگری و تحریم‌های اقتصادی و تروریستی آمریکا و اسرائیل هستند.

جلوگیری از هرگونه همگرایی میان اعضای محور مقاومت یکی از مهم‌ترین اهداف انگلیس و آمریکا در منطقه است. بنابراین این دو کشور تمام قوا و مزدوران‌شان را برای فتنه‌افروزی میان اعضای این محور به‌کار گرفته‌اند.

انگلیس با توجه به پیشینه استعماگری‌اش و شناختش از تاریخ منطقه، نقش مهم و چند وجهی در فتنه‌افروزی‌ها ایفا می‌کند. طی چند روز گذشته، "استیو هیکی"، سفیر انگلیس در عراق که با مداخله در مسائل عراق و رابطه ملت عراق با همسایگان و برادرانشان؛ به عبور از عرف دیپلماتیک مشهور است، طی اقدامی بچه‌گانه و تحریک‌آمیز و با هدف اختلاف‌افکنی در رابطه دوستانه مردم عراق و مردم ایران، لباس تیم ملی فوتبال عراق را در مسابقه با تیم ملی ایران، پوشید؛ حرکتی که عراقی‌ها به شدت به خاطر زوایای سیاسی انگلیس و هدف‌های این حرکت سفیر از آن انتقاد کردند زیرا این اقدام وی به اندازه‌ای که بیانگر میزان کینه وی به رابطه مردم عراق و ایران بود بیانگر تشویق تیم ملی عراق نبود.

امروز نیز نشریه انگلیسی "اکونومیست" در چارچوب سیاست‌های دولت انگلیس علیه عراق، طی گزارشی به "گام‌هایی که عراق می‌تواند برای تاسیس کشوری قانونمدار و دارای حاکمیت" بردارد، اشاره کرده و نوشته است که عراق بایستی در گام نخست "شبه‌نظامیان را سرکوب کند"، که منظور در اینجا الحشد الشعبی است. اکونومیست همچنین موثر بودن انتخابات را زیر سوال برده و نوشته است: "عراقی‌های زیادی خواهان تغییر هستند آنها به انتخاباتی که محصولش، دولتی فاقد قدرت تصمیم‌گیری است، اعتقادی ندارند."

به نظر می‌رسد مجله اکونومیست فراموش کرده که وخامت اوضاع اقتصادی در عراق دلایلی خارجی دارد از جمله:

- حضور نظامی آمریکا، که در تمام مسائل عراق مداخله می‌کند.

- پایگاه‌های نظامی آمریکا، از جمله پایگاه نظامی آمریکا در قلب بغداد، که اسم آن را سفارت آمریکا گذاشته است ولی میزبان هزاران نظامی، جاسوس و مزدورانی است که تلاش می‌کنند عراق را ضعیف و تجزیه‌شده نگاه دارد تا دیگر تهدیدی علیه اسرائیل محسوب نشود.

- اوضاع اقتصادی عراق از سال 2003 یعنی 12 سال پیش از تاسیس الحشد الشعبی وخیم شده و این وضعیت زاییده مستقیم نظام سهمیه‌بندی فرقه‌ای است که آمریکا ان را به عراقی‌ها تحمیل کرد.

- الحشد الشعبی که در معرض توطئه‌های آمریکا، انگلیس و اسرائیل قرار ارد، یکی از شفاف‌ترین و فداکارترین سازمان‌ها در عراق است کما اینکه الحشد الشعبی یکی از سازمان‌هایی است که رابطه‌ای نزدیک با ملت عراق و مرجعیت دینی دارد و بیشتر اعضای آن از میان طبقات متوسط و ضعیف جامعه عراق است، و خانواده‌های بسیاری از شهدای الحشد الشعبی، که جانانه و بدون چشم‌داشتی به دفاع از وطن‌شان اقدام کردند، در فقر اقتصادی به‌سر می‌برند.

اگر اکونومیست خیرخواه عراقی‌ها و نه اسرائیل است پس بایستی خواستار خروج تمام عوامل فساد و هرج و مرج در این کشور شود و منظور آمریکای اشغالگر است که نظام سهمیه‌بندی فرقه‌ای را تحمیل کرد. ولی متاسفانه این رسانه انگلیسی همان رویکرد سفیر انگلیس در عراق را دنبال می‌کند تا بستر تبدیل عراق به چراگاهی سرسبز برای موساد و سازمان‌های جاسوسی دیگر کشورها و نیز باندهای جنایتکار را فراهم سازند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها