کرونا در برزیل | عبور آمار قربانیان از نیم میلیون نفر و هشدار متخصصان 

کرونا در برزیل | عبور آمار قربانیان از نیم میلیون نفر و هشدار متخصصان 
يکشنبه 30 خرداد 1400 - 08:40

همزمان با مرگ بیش از 500 هزار نفر در برزیل بر اثر ابتلا به کووید-19، متخصصان درباره آینده شیوع ویروس کرونا در این کشور هشدار می‌دهند.

العالم - به نقل از رویترز، آمار قربانیان کووید-19 در برزیل در اواخر روز شنبه از 500 هزار نفر فراتر رفت. این در حالی است که متخصصان هشدار می‌دهند بحران کووید-19 در برزیل به دلیل نبود واکسن و عدم حمایت دولت از قوانین مرتبط با فاصله‌گذاری اجتماعی، احتمالاً وخیمتر خواهد شد.

تاکنون تنها 11 درصد از مردم برزیل به طور کامل بر ضد ویروس کرونا واکسینه شده اند. زمستان در نیم‌کره جنوبی در آستانه فرا رسیدن است و همین امر در کنار افزایش ابتلا به گونه‌های جدید ویروس کرونا در برزیل، به نگرانی‌ها درباره تشدید بحران در دومین کشور بزرگ درگیر با بیماری کووید-19 دامن زده است.

بنا بر آمار وزارت بهداشت برزیل، 500 هزار و 800 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کووید-19 جان باخته اند و 17 میلیون و 883 هزار و 750 نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند؛ آماری که برزیل را پس از آمریکا در رده دوم کشورهای درگیر با کرونا قرار می‌دهد. در هفته گذشته به طور متوسط روزانه 2 هزار نفر بر اثر ابتلا به کووید-19 در برزیل جان باخته اند.

روز شنبه نیز هزاران برزیلی در اعتراض به شیوه مدیریت دولت بر بحران کرونا به خیابان‌ها آمدند و بر ضد ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور این کشور شعار دادند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها