عربستان سعودی سه فروند پهپاد نظامی از ترکیه خریداری کرد

عربستان سعودی سه فروند پهپاد نظامی از ترکیه خریداری کرد
يکشنبه 30 خرداد 1400 - 13:30

عربستان سعودی سه فروند پهپاد تهاجمی از ترکیه خریداری کرده است که به نظر می‌رسد از آن‌ها در یمن بهره ببرد.

العالم - عربستان سعودی

یک وبسایت انگلیسی نوشت که دولت ترکیه سه فروند پهپاد نظامی تهاجمی به ارتش عربستان سعودی فروخته و فروش خود را در لیست دفتر ثبت خرید و فروش سلاح‌های متعارف سازمان ملل ثبت کرده است.

به نوشته وبگاه «جینز» نوع این پهپادها در گزارش ترکیه مشخص نشده است و مقامات ترکیه و عربستان سعودی تاکنون واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

ترکیه دو نوع پهپاد بومی تولید می‌کند، به نام‌های «بیرقدار» و «آنکا» که در آژانس فضایی و هواپیمایی ترکیه تولید می‌شوند و از سلاح‌های ساخت شرکت صنایع نظامی «روکیتسان» استفاده می‌کنند.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در ماه مارس گذشته گفته بود که عربستان سعودی درخواست خرید پهپادهای ساخت ترکیه را از آنکارا کرده است.

چندی پیش نیز ارتش و انصارالله یمن خبر دادند که سعودی‌ها از پهپادهای ساخت ترکیه در استان مأرب استفاده می‌کنند. منابع سعودی و ترکیه‌ای این خبر را تکذیب نکردند. منابع خبری وابسته به گروه «المجلس الانتقالی الجنوبی» در جنوب یمن (همسو با امارات) نیز بارها از تجهیز شبه‌نظامیان حزب اخوانی الاصلاح به سلاح‌های ترکیه‌ای خبر داده است.

وبگاه بلومبرگ نیز دو ماه پیش با اعلام خبر قصد عربستان سعودی برای خرید پهپاد از ترکیه، نوشت که ترکیه بسرعت در حال تبدیل شدن به فروشنده اصلی پهپاد در بازارهای جهانی است و به عنوان یک قدرت در زمینه تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین مطرح شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها