دردسر جوان سعودی پس از محکوم کردن جنایت در یمن

دردسر جوان سعودی پس از محکوم کردن جنایت در یمن
يکشنبه 30 خرداد 1400 - 14:34

سایت "حقیقت عربستان" توئیت ها یک کاربر سعودی به نام حسن بن علی بن عبدالله آل دعبل را منتشر کرد که وی در این توئیت از ظلم و ستم نظام سعودی به وی گلایه می کند و خواستار کمک کردن به وی قبل از افتادن به چنگال عوامل ریاض است. 

العالم - عربستان سعودی

تنها گناه حسن بن علی آل دعبل این بود که یک روز در محل کارش با دوستانش درباره جنگ یمن صحبت می کرد که در این صحبت ها گفته بود کشتن زنان و کودکان یمنی شرعاً حرام است.

حسن می گوید که پس از مدت اندکی احضاریه‌ای از فرمانداری دریافت کرد و احتمال اینکه هر لحظه دستگیر و زندانی و شکنجه یا کشته شود، وجود دارد.

دو روز بعد حسن آل دعبل توئیت دیگری منتشر کرد و گفت: دیروز چند احضاریه دیگر از اداره تحقیقات و پلیس و دادگاه کیفری دریافت کردم و پلیس 3 بار به خانه ما آمد و درباره من از پدرم سوالاتی کرد. همه اینها به خاطر آنست که من فقط گفته بودم آنچه بر سر یمن می آید، حرام است. من گناهی مرتکب نشدم تا در حقم این گونه رفتار کنند.

حسن آل دعبل درباره شهادت نوجوانی به نام مصطفی آل درویش هم گفت: مصطفی هاشم عیسی آل درویش از ساکنین شهر القطیف منطقه جزیره تاروت یعنی همان منطقه سکونت من بود که وی را به علت مطالبه حقوق مشروع خود کشتند. از من می خواهند که خودم را معرفی کنم تا شکنجه ام کنند و بکشند همانطوری که مصطفی را شکنجه کردند و کشتند.

حسن آل دعبل می گوید: نیروهای اداره تحقیقات روز 16 ژوئن وارد خانه پدری ام شدند و همه وسایل شخصی من را دزدیدند و پدر و برادرم را تهدید کردند که اگر من ظرف 3 روز خودم را معرفی نکنم، آنها را بازداشت خواهند کرد. این در حالیست که من یک روز قبل یعنی روز 15 ژوئن خانه پدری ام را ترک کرده بود.

حسن آل دعبل در توئیتی دیگر می نویسد: فقط به خاطر اینکه گفتم آنچه بر سر یمن می آید، حرام است؛ تروریست خوانده شدم؟؟؟ شورشی خوانده شدم؟؟؟ برهم زنندۀ امنیت ملی خوانده شدم؟؟؟

کاربران شبکه های اجتماعی به حسن آل دعبل هشدار دادند که نباید خود را به عوامل عربستان تحویل بدهد زیرا پدر شهید مصطفی آل درویش نیز پسرش را تحویل دولت داده بود تا فرزندش را از مرگ نجات دهد ولی حقیقت اینست که پسرش را با دست خودش به قتلگاه برد.

کاربری به نام محمد احمد الهمدانی نوشت: عربستان کشور داعش است و نظام حاکمش سرکوبگر و مستبد و دیکتاتور است و با این حال از حمایت های آمریکا برخوردار است آمریکایی که ادعا می کند از عربستان برای آزادی بیان و دمکراسی و حقوق بشر حمایت می کند در حالی که اعمال و رفتارهای عربستان سعودی برای همگان معلوم و آشکار است که قضیه خاشقچی نمونۀ بارز این گونه رفتارها است.

کاربر دیگری در حساب شخصی خود به نام رسول نوشت: در زمان صدام معدوم هنگامی که نیروهای امنیتی یا اطلاعاتی وارد خانه یک شهروند می شدند و وی را در خانه برای بازداشت کردن پیدا نمی کردند، مادر ، پدر ، خواهران و همسرش (در صورت تأهل) را به عنوان گروگان بازداشت می کردند تا فرد تحت تعقیب خودش را تحویل بدهد.

حسن آل دعبل در ادامه توئیت های خود می نویسد: نیروهای اداره تحقیقات دیروز شنبه وارد خانه ما شدند و اثاثیه ها را شکستند و یک قطعه طلا را به قیمت بیش از 15 هزار ریال سعودی دزدیدند همچنین 50 هزار ریال پول نقد را هم دزدیدند. نیروهای امنیتی که باید از خانه ها در برابر سرقت حفاظت کنند، خانه های ما را سرقت می کنند.

پربیننده ترین خبرها