دروغ جدید و ادعای بی اساس سعودی ها

دروغ جدید و ادعای بی اساس سعودی ها
دوشنبه 31 خرداد 1400 - 14:37

با انتشار خبر دروغ حمله هوایی یمن به شهر مکه، طنین فریاد و شیون ساختگی عربستانی ها از صدای پهپادهای یمنی بلندتر شد، پهپادهایی که در عمق عربستان پرواز می کند و خواهان توقف تجاوز آمریکایی سعودی بر ملت یمن است.

العالم- داغ های مجازی

عربستانی ها در توییتر هشتگ "مکه قضیه من است" را منتشر و ادعا کردند که پهپادهای یمنی شهر مکه را مورد حمله قرار داده است. این خبر، دروغ پردازی رسانه های عربستان در فضای مجازی و تهمت های مکرر آنها به نیروهای مسلح یمن را آشکار می کند که مورد تمسخر کاربران توییتر نیز قرار گرفته است.

یمنی ها می گویند که پهپادهای آنها هر زمان که بخواهد هر نقطه ای را هدف قرار می دهد. حال وقتی می تواند اقتصاد و تاسیسات نفتی عربستان را هدف قرار دهد که دل سعودی ها را بیش از حمله به مقدسات به درد می آورد، چرا باید به قبله مسلمانان که نماد همه امت به غیر از آل سعود است حمله کند؟ آنها تاکید کردند که حفاظت از حرمین شریفین واجب مقدسی بر گردن همه مسلمانان است و آزادسازی آن از چنگ آل سعود با قدرت و اذن خداوند بزرگ محقق خواهد شد و راه آن، چیزی نیست که عربستان با اهداف واهی ادعا می کند.

ناظران مسائل منطقه ای می گویند که غوغای عربستانی ها با تصمیم واشنگتن برای خروج تجهیزات نظامی خود ازجمله پاتریوت از عربستان همراه شده است. آنها تاکید می کنند که این تصمیم دولت بایدن در چارچوب راهبرد "دوشیدن گاو شیرده" به صورت برنامه ریزی شده، اتخاذ شده است.

تحلیلگران سیاسی بر این مسئله اتفاق نظر دارند که راه حل جایگزین عربستان برای مقاومت در مقابل پهپادهای یمن، خریداری سامانه های دفاع موشکی از "اسرائیل" است، اما عقد قرارداد بین این دو رژیم نیازمند ارتقای روابط عربستان با "اسرائیل" از حالت غیر رسمی به حالت دیپلماسی واقعی است که البته بی آبرویی بیشتری را برای عربستان رقم خواهد زد.

کاربران توییتر دروغ های عربستان مبنی بر حمله پهپادهای انصارالله به مکه مکرمه را صرفا بهانه ای دانستند که عربستان از آن برای ادامه تجاوز به یمن، کشتار مردم بی گناه آن و نابودی زیرساخت های این کشور استفاده می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها