درخواست فلسطین از سازمان ملل برای درج نام رژیم کودک‌کش در لیست سیاه

درخواست فلسطین از سازمان ملل برای درج نام رژیم کودک‌کش در لیست سیاه
دوشنبه 31 خرداد 1400 - 17:16

نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان ضمن اعلام اینکه رژیم صهیونیستی همچنان به کشتار کودکان فلسطینی ادامه می‌دهد، از دبیرکل سازمان ملل خواست نام این رژیم را وارد لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان وارد کند.

العالم - فلسطین اشغالی

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان امروز (دوشنبه) از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواست نام رژیم صهیونیستی را در لیست نقض‌کنندگان حقوق کودکان وارد کند.

بر اساس گزارش «رأی الیوم»، اشتیه در آغاز جلسه امروز دولت تشکیلات خودگردان در رام‌الله گفت: اسرائیل از کشتار کودکان ما دست برنمی‌دارد و آخرین آنها «احمد بنی شمسه» از روستای «بیتا» (شمال کرانه باختری) است که پنجشنبه گذشته با اصابت گلوله به سرش به شهادت رسید.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، گوترش تصمیم گرفته که رژیم صهیونیستی را در لیست سیاه نقض‌کنندگان حقوق کودکان وارد نکند و انتظار می‌رود امروز این موضوع رسما اعلام شود.

وزارت خارجه فلسطین دیروز اعلام کرد، در صورتی که رژیم صهیونیستی به این لیست وارد نشود، این اقدام، جانبداری از قاتل، حمایت از جنایتکاران ارتش رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان تروریست آن است.

از بین ۲۹۰ شهیدی که در درگیری‌ اخیر میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در نوار غزه و همچنین کرانه باختری رخ داد، ۶۹ کودک دیده می‌شود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» هم اخیرا تاکید کرد جانبداری از رژیم اشغالگر با درج نکردن نام آن در لیست ننگ ناقضان حقوق کودکان نه تنها این رژیم را از مجازات جنایاتش معاف می‌کند، بلکه به آن برای ادامه جرایم چراغ سبز می‌دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها