حمایت مالی گسترده سعودی از داعش در طارمیه بغداد و نقشه دختر دیکتاتور معدوم

حمایت مالی گسترده سعودی از داعش در طارمیه بغداد و نقشه دختر دیکتاتور معدوم
سه شنبه 1 تير 1400 - 09:58

یک منبع وابسته به حشد شعبی عراق از حمایت‌های مالی گسترده سعودی و اردن و بعثی‌ها از تروریست‌های داعش در منطقه طارمیه در اطراف پایتخت این کشور پرده برداشت و به طرح دختر دیکتاتور معدوم عراق برای این منطقه اشاره کرد.

العالم - عراق

به گزارش السومریه، «کاطع الرکابی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به افزایش تحرکات تروریست‌ها در این کشور خواستار اقدام قاطع نیروهای امنیتی در دفع خطر تروریسم شد.

وی افزود: اقدامات تروریستی رخ داده در صلاح الدین و دیالی و دیگر مناطق عراق جدید نیست و گهگاه به قربانی شدن شماری منجر می‌شود.

الرکابی گفت: تکرار این اقدامات تروریستی سئوال برانگیز است و این پرسش را به وجود می‌آورد که چرا دستگاه‌های مربوطه اقداماتی برای ممانعت این اقدامات تروریستی انجام نمی‌دهند.

وی افزود: شرایط امنیتی در عراق، اقدام نظامی برای باقیمانده مخفیگاه‌های داعش و کشف و متلاشی کردن هسته‌های خفته آنرا طلب می‌کند.

الرکابی بیان کرد: هدف قرار گرفتن مناطق امن نشانه خوبی نیست و باید با آن برخورد شود. باید توان اطلاعاتی تقویت شود زیرا سلاحی قوی در برابر هسته‌های خفته و عناصر جنایتکار آن است.

وی به نقش عملیات غافلگیر کننده مبتنی بر تلاش اطلاعاتی در پایان دادن به خطر شبکه‌های داعشی در عراق اشاره کرد.

مخالفت شدید ساکنان الانبار با بازگشت خانواده های تروریست‌ها

«حمید الهایس» از فرماندهان حشد شعبی در استان الانبار اعلام کرد که اوضاع امنیتی در این استان با ثبات است.

وی به مخالفت شدید ساکنان این استان با تصمیم بازگشت خانواده‌های داعشی به مناطق آزاد شده از لوث تکفیری‌ها با توجه به امنیت این مناطق اشاره کرد و اعلام کرد: ساکنان الانبار بازگشت این خانواده ها را به منزله بی ثباتی استانهای نینوا و الانبار می‌دانند.

تحرکات گسترده هوایی آمریکا در نزدیکی عین الاسد

یک منبع امنیتی عراقی از تحرکات گسترده بالگردهای آمریکایی در مناطق مختلف غرب استان الانبار عراق خبر داد و گفت: بالگردهای آمریکایی تحرکات هوایی بی سابقه در مناطق نزدیک به پایگاه عین الاسد در ناحیه «البغدادی» به سمت مناطق صحرایی تا عمق اراضی سوریه به عمل آورده‌اند.

این منبع بیان کرد: علت این تحرکات هوایی که بر فراز مناطقی که مقرهای نیروهای حشد شعبی قرار دارد، مشخص نیست.

منبع مذکور تاکید کرد: نیروهای آمریکایی از بالگرد و پهپاد در تحرکات هوایی خود استفاده می‌کنند. همزمان نظامیان آمریکایی اقدام به جستجو مناطق نزدیک به پایگاه کرده‌اند.

حمایت مالی گسترده سعودی از داعش در طارمیه بغداد

فرماندهی عملیات حشد شعبی در بغداد به آمار شوکه کننده از مبالغی که داعش از ساکنان «الطارمیه» در شمال بغداد به دست آورده است، اشاره کرد.

«عباس الزیدی» عضو فرماندهی عملیات حشد شعبی در بغداد گفت: گروه جنایتکار داعش بیش از یک میلیون دلار خراج از ساکنان «الطارمیه» جمع آوری کرده است.

وی از حمایت مالی گسترده سعودی، اردن و بعثی‌ها از داعش در الطارمیه خبر داد و به طرح رغد صدام و داعش در الطارمیه اشاره کرد.

الزیدی گفت: غلبه بر تروریسم در طارمیه به عدم دخالت سیاسی نیاز دارد.

این درحالی است که «محمد البلداوی» نماینده واسبته به ائتلاف فتح عراق قبلا گفته بود که الطارمیه واقع در اطراف بغداد بستر مناسبی برای تروریسم و هسته‌های خفته آن است.

جدیتی برای بیرون کردن نظامیان آمریکایی از عراق از سوی الکاظمی نیست

«محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت: بسیاری از گروه‌های سیاسی و دولت عراق جدیتی برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی از عراق ندارند و برخی اصولا تمایلی به خروج این نظامیان از کشور ما ندارند.

وی افزود: تاخیر در تهیه جدول خروج نظامیان آمریکایی در راستای اراده و خواست ایالات متحده آمریکاست.

این در حالی است که «احمد الکنانی» نماینده وابسته به ائتلاف فتح تاکید کرد که آنکه به دنبال کشوری قوی است در راستای بیرون راندن نظامیان خارجی حرکت می‌کند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها