دوترته: مخالفان واکسن کرونا را به زور واکسینه می‌کنم/ هر کس مخالف است، به خارج برود 

دوترته: مخالفان واکسن کرونا را به زور واکسینه می‌کنم/ هر کس مخالف است، به خارج برود 
سه شنبه 1 تير 1400 - 13:46

رئیس‌جمهور فیلیپین مخالفان تزریق واکسن کرونا را به دستگیری، واکسیناسیون اجباری و اخراج از کشور تهدید کرد. 

العالم - آسیا

العالم به نقل از آسوشیتدپرس، رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین، افرادی را که از تزریق واکسن کرونا امتناع کنند و مانع از اجرای کمپین مقابله با شیوع بیماری کووید-19 شوند، به دستگیری، واکسیناسیون اجباری و اخراج از کشور تهدید کرد.

او که به دلیل اظهارات عجیبش مشهور است، در سخنانش که از تلویزیون پخش می‌شد گفت از اینکه مردم از دریافت واکسن کرونا امتناع می‌کنند و سپس موجبات شیوع کووید-19 را فراهم می‌آورند، عصبانی و آزرده‌خاطر شده است.

دوترته در این خصوص گفت: «منظورم را اشتباه برداشت نکنید. این کشور با یک بحران مواجه است. شرایط ملی اضطراری حاکم شده است. اگر نمی‌خواهید واکسن بزنید، دستگیرتان می‌کنم و به زور به شما واکسن می‌زنم. اگر با واکسن زدن موافق نباشید، می‌توانید کشور را ترک کنید. به هند یا هر جای دیگری مثل آمریکا بروید. ... به ریشسفیدان روستا‌ها دستور می‌دهم فهرستی از شهروندان مخالف تهیه کنند.»

این در حالی است که فعالان حقوق بشر درباره اظهارات دوترته ابراز نگرانی کرده اند. آنها معتقدند نمی‌توان افراد را بدون ارتکاب جرم بازداشت کرد.

کمپین واکسیناسیون در فیلیپین پس از بارها تأخیر، سرانجام در ماه مارس (اسفند سال گذشته) آغاز شد و کمبود واکسن نیز چندین بار آن را با مشکل مواجه کرده است. همین امر، دولت دوترته را در برابر انتقادهایی قرار داده است. دوترته پیشتر نیز در اظهاراتی جنجالی از مردم خواسته بود ماسک‌های کرونا را با بنزین و گازوئیل ضدعفونی کنند.

بر اساس آمارهای دولتی، تاکنون بیش از 1.3 میلیون نفر در فیلیپین به کووید-19 مبتلا شده اند و دست‌کم 23 هزار و 749 نفر بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

پربیننده ترین خبرها