مدودوف: با تقویت ارتش روسیه به تلاش در بی ثباتی در قطب شمال پاسخ خواهیم داد

مدودوف: با تقویت ارتش روسیه به تلاش در بی ثباتی در قطب شمال پاسخ خواهیم داد
سه شنبه 1 تير 1400 - 20:44

معاون رئیس شورای امنیت روسیه هشدار داد که افزایش حضور نظامی خارجی نزدیک مرزهای روسیه در قطب شمال ممکن است منجر به تشدید تنش در منطقه می‌شود.

العالم - اروپا

معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز سه شنبه گفت، افزایش حضور نظامی خارجی نزدیک مرزهای روسیه در قطب شمال ممکن است منجر به تشدید تنش در منطقه شود .

به گزارش خبرگزاری «تاس» «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه گفت که روسیه با تقویت نیروهای مسلح خود به تلاش برای ایجاد بی ثباتی در قطب شمال پاسخ خواهد داد.

مدودوف درباره منافع ملی روسیه در قطب شمال گفت: «ما در حال افزایش حضور نظامی در نزدیکی مرزهای خود هستیم که هدف آن تقویت کشورمان است.»

به گفته این مقام ارشد روسیه، سیاست افزایش حضور نظامی قوای خارجی کاملاً غیرقابل قبول است زیرا به طور مستقیم امنیت ملی را تهدید می‌کند و می‌تواند منجر به تشدید تنش در منطقه شود.

مدودوف افزود: «ما باید کارهایی را که در چند سال گذشته انجام داده‌ایم ادامه دهیم، هم تقویت نیروهای روس در قطب شمال و هم تجهیز این گروه به سلاح‌های مدرن. در هر صورت، این یک پاسخ کارآمد به تلاش های کشورهای خارجی برای بی ثبات کردن قطب شمال و ایجاد شرایط برای تحرکات ضد روسیه است.»

به گفته این مقام ارشد روس، این کار باید با در نظر گرفتن هدف مشخص شده توسط «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهورروسیه انجام شود که حفظ قطب شمال به عنوان یک سرزمین صلح وهمکاری پایدار و سودمند متقابل است.

مدودف در خاتمه گفت: «بسیاری از کشورهای قطب شمال و غیر قطب شمال از این موضع حمایت می‌کنند و علاقه خود را برای توسعه یک همکاری صلح آمیز در منطقه ابراز می کنند.»

روسیه ضمن اعلام ناخرسندی از رزمایش اتو در قطب شمال، آن را اقدامی تحریک‌آمیز علیه صلح در منطقه می‌داند. دیپلمات‌های روس مستقر در آمریکا بارها برنامه ناتو برای اجرای رزمایش در قطب شمال را محکوم کرده‌اند. دیپلمات‌های روس متذکر شده اند، رزمایش ناتو در قطب شمال، نقض تعهدات بین‌المللی در زمینه «تضمین توسعه پایدار و صلح‌آمیز منطقه قطب» محسوب می‌شود.

با تشدید تغییرات اقلیمی در جهان، یخ‌های قطب شمال رفته رفته در حال آب شدن بوده و آن را به منطقه‌ای برای رقابت قدرت‌های جهانی تبدیل کرده است. روسیه در تلاش است از این منطقه برای احداث یک مسیر تجاری بین‌المللی جدید استفاده کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه چندی قبل با هشدار به غرب گفت: «از دیرباز برای همگان کاملا روشن بوده که قطب شمال قلمرو و سرزمین ماست. ما مسئول تامین امنیت سواحل قطب شمال هستیم.»

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها