رو کردن غافلگیری جدید توسط حماس در پرونده تبادل اسرا

رو کردن غافلگیری جدید توسط حماس در پرونده تبادل اسرا
شنبه 5 تير 1400 - 13:05

یک روزنامه عربی از غافلگیری جدیدی که حماس در مذاکرات تبادل اسرای با میانجی‌گری مصر رو کرده است، پرده برداشت.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع مصری به روزنامه «العربی الجدید» گفته‌اند که هفته آینده یک هیأت امنیتی صهیونیستی برای تشریح دیدگاه کابینه ائتلافی جدید رژیم صهیونیستی درباره پرونده تبادل اسرا، بازسازی غزه و آتش‌بس راهی قاهره می‌شود.

هفته گذشته نیز یک هیأت صهیونیستی به مصر سفر کرد اما در دیدار این هیأت مقامات سازمان اطلاعات مصر هیچ پیشرفتی در پرونده‌های مذکور حاصل نشد. بنا به گفته منابع آگاه، هیأتی که هفته آینده به قاهره می‌رود، قرار است موارد جدیدی را مطرح کند تا مصر به اطلاع حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی برساند.

در ادامه این گزارش آمده، تحولاتی در موضع رژیم صهیونیستی دیده می‎شود، کابینه ائتلافی «نفتالی بنت» تمایل به ادامه آتش‌بس دارد و نشانه‌هایی دیده شده مبنی بر آنکه تل‌آویو دیگر بر ارتباط دادن پرونده تبادل اسرا با روند بازسازی غزه اصرار ندارد.

منابع آگاه اعلام کردند، طرف مصری هنوز دقیقا نمی‌داند تحولات جدیدی که در موضع رژیم صهیونیستی در این پرونده رخ داده، چیست و آیا حماس با این تحولات کنار می‌آید یا خیر.

این منابع همچنین از تحول جدیدی در مذاکرات تبادل اسرا پرده برداشتند و گفتند، طی مذاکرات اخیر، حماس به این موضوع اشاره کرده که چه بسا تعداد نظامیان اسیر صهیونیست در دست این جنبش بیش از چهار نفر باشد. حماس اطلاعاتی درباره هویت این افراد نداده و گفته، برای هر اطلاعاتی باید بهای آن پرداخته شود، حتی مشخص شدن تعداد اسرای صهیونیست نیز هزینه‌ای دارد که باید پرداخته شود.

العربی الجدید افزود، در مذاکرات اخیر یک مقام مصری خطاب به یک مسؤول حماس گفت: شما در سال ۲۰۱۶ اعلام کردید که چهار اسیر دارید و اکنون می‌توان برای پیش رفتن قرارداد (تبادل اسرا) برخی جزئیات در این باره فاش شود.

عضو حماس پاسخ داده: این مربوط به سال ۲۰۱۶ بود، چه بسا این تعداد بیشتر شده باشد یا اینکه حماس چیزهای دیگری در اختیار داشته باشد که بتوان بر سر آن چانه‌زنی کرد.

گردان‌های القسام در ژوئیه ۲۰۱۴ از به اسارت گرفتن «آرون شاؤول» نظامی صهیونیست در جنگ ۵۱ روزه و رژیم صهیونیستی در آگوست ۲۰۱۵ از قطع تماس با «هدار گولدن» نظامی صهیونیست در رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

«آبراهام منگستو» دیگر نظامی صهیونیست نیز در ژوئیه ۲۰۱۵ هنگام عبور از حصار امنیتی در شمال نوار غزه ناپدید شد و رژیم صهیونیستی از ناپدید شدن یک نظامی دیگر خود به نام «هشام السید» در ابتدای ۲۰۱۶ در مرزهای غزه خبر داد.

القسام تا کنون از دادن هرگونه اطلاعاتی درباره این چهار اسیر صهیونیست خودداری کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها