افشای هرج‌ومرج در کاخ سفید پس از ابتلای ترامپ به کرونا

افشای هرج‌ومرج در کاخ سفید پس از ابتلای ترامپ به کرونا
شنبه 5 تير 1400 - 19:51

دو خبرنگار آمریکایی در کتاب خود نوشته‌اند، پس از ابتلای رئیس جمهور سابق آمریکا به ویروس کرونا، کاخ سفید دچار وحشت و هرج‌ومرج شده بود.

العالم - آمریکا

«دامینا پالیتا» و «یاسمین ابوطالب» خبرنگارهای روزنامه «واشنگتن» در کتابی که به‌زودی چاپ می‌شود نوشته است، سال گذشته، ابتلای شدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به ویروس کرونا، کاخ سفید را دچار وحشت و هرج‌ومرج کرده بود.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، آن‌ها در این کتاب که عنوان «سناریوی کابوس: پشت پرده پاسخ دولت ترامپ به همه‌گیری که تاریخ را تغییر داد» برایش انتخاب شده، نوشته‌اند، پس از ابتلای ترامپ به ویروس کرونا، کاخ سفید با «استفان هان» رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا تماس گرفته و آن را تحت فشار گذاشت تا مجوز ویژه استفاده از درمان به‌وسیله پادتن را برای یک بیمار ناشناس امضا کند.

در این کتاب آمده است: «هنگامی که هان متوجه شد این تلاش‌های برای رئیس جمهور انجام می‌شود، شوکه شد. او با خود گفت خدایا این رئیس جمهور است که مریض شده و حالا می‌خواهید از قوانین سرپیچی کنیم؟»

ترامپ که هنگام ابتلا به ویروس کرونا هفتاد و چهارساله بوده و به خاطر عدم انجام ورزش و اضافه وزن جزو گروه پر خطر ابتلا به این بیماری محسوب می‌شد، تنها سه روز را در بیمارستان نظامی «والتر رید» گذراند و سپس به کاخ سفید بازگشت.

این دو خبرنگار نوشتند: «هنگامی که ترامپ از بیمارستان به کاخ سفید برگشت، کارکنان امیدوار بودند که او اکنون این بیماری را جدی می‌گیرد. در عوض ترامپ پیروزمندانه و متعصب‌تر از همیشه در انظار ظاهر شد. او از مردم خواست از این ویروس نترسند و نگذارند بر زندگی آن‌ها غالب شود و این را در نظر نداشت که مراقبت‌های درمانی که او دریافت کرده بود برای سایر مردم آمریکا در دسترس نبود».

آن‌ها در کتاب خود نوشته‌اند، ماه اکتبر سال گذشته (مهر ماه) که ترامپ به بیماری کرونا مبتلا شد، کارکنان کاخ سفید به حدی فاقد آمادگی بودند که «مایک پنس» معاون او را درخصوص روال رسیدگی به امور دولت درصورت ناتوانی رئیس جمهور مطلع نکرده بودند.

ظرف ماه‌های گذشته افراد متعددی درباره رئیس جمهور سابق آمریکا و دولت جنجالی دست به قلم شده‌اند از جمله آن‌ها می‌توان به «ماری ترامپ» برادرزاده ترامپ، «مایکل کوهن» وکیل و کار چاق‌کن سابق ترامپ، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید و «باب وودوارد» خبرنگار آمریکایی اشاره کرد.

«مایکل بِندِر» خبرنگار حوزه کاخ سفید روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز در کتابی که به‌زودی چاپ می‌شود به یک سال آخر دولت «دونالد ترامپ» پرداخته و نوشته است، او مکرراً از ارتش درخواست کرده بود برای سرکوب اعتراضات در شهرهای مختلف از جمله سیاتل و پورتلند وارد عمل شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها