تصمیم جنبش امل و جریان ملی آزاد لبنان برای توقف جدال رسانه‌ای

تصمیم جنبش امل و جریان ملی آزاد لبنان برای توقف جدال رسانه‌ای
شنبه 5 تير 1400 - 22:07

جریان ملی آزاد و جنبش امل لبنان اعلام کردند که به منظور ایجاد فضا برای موفقیت میانجیگری دبیر کل حزب الله در تشکیل دولت لبنان هر گونه بحث و جدال رسانه‌ای با یکدیگر را متوقف می‌کنند.

العالم - لبنان

جریان ملی آزاد لبنان به ریاست «جبران باسیل» ( وزیر سابق و داماد نبیه بری رئیس پارلمان لبنان) و همچنین جنبش امل به ریاست میشل عون رئیس جمهور این کشور اعلام کردند که هر گونه جدال رسانه‌ای با یکدیگر را متوقف می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری النشره، کمیته مرکزی اطلاع رسانی در جریان ملی آزاد در بیانیه‌ای اعلام کرد : به منظور ایجاد فضا برای موفقیت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در تلاش‌های خود برای کمک به تشکیل دولت لبنان و با توجه به خواسته جران ملی آزاد برای تشکیل دولت در اسرع وقت این جریان از طرفداران خود می‌خواهد هر گونه درگیری رسانه ای با جنبش امل را متوقف کنند.

به دنبال آن، دفتر اطلاع رسانی مرکزی جنبش امل در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که ما همیشه مشتاق بوده‌ایم که با هیچ حزب داخلی وارد بحث و مجادله نشویم و در موقعیتی بودیم که باید به بیانیه‌ها و توییت‌هایی که چهره ها و رهبران ما را را هدف قرار داده بود، پاسخ می‌دادیم، اما پس از بیانیه اخیر جریان ملی آزاد از همه طرفدارانمان می‌خواهیم تا جلوی انواع بحث‌های رسانه‌ای با جریان ملی آزاد را بگیرند.

حزب‌الله در حال تلاش برای آرام کردن اوضاع میان «بعبدا» (کاخ ریاست‌جمهوری) و کاخ «عین التینه» (دفتر مرکزی نبیه بری رئیس پارلمان) از یک سو و جنبش «امل» و جریان آزاد ملی از سوی دیگر است تا شاید بتواند شرایط را برای تشکیل دولت آماده کند.

رئیس پارلمان لبنان اخیرا با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد از مواضع رئیس‌جمهور این کشور در قبال تشکیل دولت جدید، درباره فروپاشی کشور هشدار داد. وی گفت، تصریح کرد که تصمیم برای انتخاب نحست‌وزیر مامور تشکیل دولت، خارج از خواست و اراده رئیس جمهور است بلکه این امر، نتیجه تصمیم نمایندگان و قوه مقننه است. نیز، کسی که برای تشکیل دولت رایزنی‌های پارلمانی می‌کند؛طبق ماده ۶۴ قانونی اساسی شخص نخست‌وزیر مکلف است.

ریاست‌ جمهوری لبنان هم با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به انتقادات اخیر رئیس پارلمان این کشور، اینگونه اظهارات را تأسف‌بار توصیف کرد.

پربیننده ترین خبرها