چرا هادی به آمریکا رفته است؟

چرا هادی به آمریکا رفته است؟
يکشنبه 6 تير 1400 - 16:47

عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن برای به اصطلاح آزمایشات پزشکی از ریاض راهی آمریکا شده است. 

العالمعربستان سعودی

هادی از ابتدای تجاوز سعودی به یمن در اواخر مارس 2015 در ریاض ساکن بود.

این در حالی است که دولت هادی با شبه نظامیان تحت حمایت امارات در جنوب یمن درگیر بوده و استانهای جنوبی یمن شاهد نبرد میان شبه نظامیان هوادار هادی با شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب می باشد.

شورای انتقالی، دولت هادی را به تلاش برای به شکست کشاندن تلاشهای جاری برای آتش بس و اجرای توافق صلح ریاض متهم کرده است.

این در حالی است که عیدروس قاسم الزبیدی رئیس شورای انتقالی جنوبی تصمیم به ادغام نیروهای امنیتی وابسته به وزارت خانه های کشور و دفاع اتحاذ کرده که طرف مقابل آن را نقض توافق ریاض می داند.

شورای انتقالی که تحت حمایت امارات است، در سال 2017 تشکیل شد و خواستار جدا شدن جنوب یمن از شمال این کشور است آنهم با این ادعا که دولت هادی منطقه جنوب را در سطوح سیاسی و اقتصادی به حاشیه رانده و منابع آن را غارت کرده است.

این شورا از اوت 2019 بر عدن و سایر مناطق جنوب یمن سیطره یافته است.

از سوی دیگر، احتمال آزادی شهر مأرب آخرین دژ مزدوران ائتلاف سعودی توسط کمیته های مردمی و ارتش یمن به رغم بمباران شدید استان های مأرب، الجوف و البیضاء توسط آل سعود ، قوت یافته و تلاش دشمن برای جلوگیری از پیشروی کمیته های مردمی و ارتش یمن به طرف مأرب بی نتیجه مانده است.

کارشناسان معتقدند با توجه به شکست هادی در برابر شورای انتقالی در جنوب یمن، شکست مزدورانش در مأرب در برابر کمیته های مردمی و ارتش یمن و نارضایتی سعودی از عملکرد هادی و دولتش و شکست هادی در 6 سال گذشته در زمینه تحقق اهداف آل سعود، وی به آمریکا رفته تا در این کشور باقی بماند چرا که دیگر در یمن جایی ندارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها