واکسن کوو ایران برکت، کرونای آفریقایی را هم شکست داد

واکسن کوو ایران برکت، کرونای آفریقایی را هم شکست داد
يکشنبه 6 تير 1400 - 19:11

با تحقیق بر روی خون افرادی که واکسن کوو ایران برکت را دریافت کرده بودند ، ثابت شد این واکسن موفق به شکست سویه آفریقایی کرونا شده است.

العالم _ ایران / علمی

در اطلاعیه روابط عمومی شرکت دارویی شفا فارمد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام آمده است: با انجام آزمایش برروی خون ۱۰ نفر از افرادی که در فاز اول و ۳۰ نفر از کسانی که در فاز دوم مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت داوطلب شده بودند، ثابت شد آنتی بادی تولیدشده در بدن این افراد قادربه شکست واریانت آفریقایی کووید ۱۹ است.

این گزارش می‌افزاید : تحقیقات و تست خنثی‌سازی برروی خون این داوطلبان پس از آن صورت گرفت که نمونه‌ای از سویه آفریقایی ویروس در اختیار دانشمندان دارویی ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفت و این ویروس پس از انتقال به سلول برروی خون این افراد که دو دوز از واکسن را دریافت کرده بودند تست شد و نهایتا آنتی‌بادی خون این افراد موفق به مهار ویروس شد.

در ادامه آمده: پیش از این نیز آنتی‌بادی خون داوطلبان تزریق این واکسن برروی واریانت انگلیسی کرونا تست و مؤفقیت این واکسن درآنجا هم ثابت شده بود.

شرکت دارویی شفا فارمد درخصوص عملکرد واکسن کوو ایران برکت برروی کرونای هندی نیز خاطرنشان کرده است: نمونه سویه هندی ویروس هم به تازگی به دست محققان این مجموعه رسیده و درحال انتقال آن برروی سلول و انجام تست خنثی‌سازی برروی آن هستند که پس از پایان تحقیقات ، نتیجه به اطلاع مردم خواهد رسید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها