اختصاصی العالم؛

آمریکا مواضع الحشد الشعبی را با بمب‌های 1250 کیلوگرمی بمباران کرد

دوشنبه 7 تير 1400 - 09:53

خبرنگار العالم در عراق گزارش داد در جریان حملات هوایی آمریکا به مناطق مرزی عراق و سوریه تعدادی شهید و یا زخمی شدند که طبق اعلام الحشد الشعبی، در این حمله از بمب‌هایی به وزن بیش از 1250 کیلوگرم استفاده شده است.

العالم- عراق

"نوید بهروز" خبرنگار العالم با اعلام این‌که این حمله نخستین حمله از نوع خود از زمان ریاست‌جمهوری "جو بایدن" در آمریکا است، اظهار داشت این سناریو موید حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی است که در تلاش برای نفوذ به منطقه مرزی مشترک عراق و سوریه هستند.

خبرنگار العالم افزود، بمباران منطقه "القائم" راس ساعت 2 نیمه‌شب انجام شد و هدف این حمله، تیپ 14 الحشد الشعبی و همچنین گردان‌های سیدالشهداء- از شاخه‌های الحشد الشعبی- بود.

نوید بهروز عنوان کرد، دفاع الحشد الشعبی از حاکمیت عراق به مذاق دولت آمریکا خوش نیامده است و این حمله جنایتکارانه آمریکا به مثابه هدف قرار دادن نیروهای مسلح عراق است.

خبرنگار العالم تأکید کرد، پیش‌بینی‌ها نشان‌دهنده واکنش تلافی‌جویانه به حملات آمریکا است از جمله ایتکه گردان‌های سیدالشهداء هشدار دادند که به این حمله آمریکا پاسخ می‌دهند.

گردان‌های سیدالشهدا در بیانیه‌ای، از شهادت دست‌کم 4 تن از مبارزان آن و نیز زخمی شدن شماری دیگر در این جنایت آمریکایی خبر داده و تأکید کرده است که از این به بعد وارد جنگ باز با اشغالگران آمریکایی خواهیم شد و هواپیما‌های آن‌ها را در عراق هدف قرار خواهیم داد.

این گردان‌ها تأکید کرده بر خلاف ادعای دولت آمریکا و پنتاگون، در این حملات یک انبار تسلیحات هدف قرار گرفته که شامل سلاح‌های سبک برای مبارزه با داعشی‌هایی است که درصدد نفود در این منطقه مرزی واقع در میان مرزهای عراق و سوریه هستند.

خبرنگار العالم در ادامه گفت، تا این لحظه دولت عراق در واکنش به این حمله هوایی آمریکا، که همزمان با هفتمین سالگرد تاسیس الحشد الشعبی انجام شده، بیانیه‌ای صادر نکرده است.

پربیننده ترین خبرها