رایزنی حکیم و الحلبوسی درباره انتخابات عراق

رایزنی حکیم و الحلبوسی درباره انتخابات عراق
دوشنبه 7 تير 1400 - 11:01

سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی و «محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس عراق، تحولات سیاسی این کشور، منطقه و انتخابات زودهنگام و پیش رو این کشور را بررسی کردند.

العالم - عراق

دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق امروز (دوشنبه) اعلام کرد که حکیم در این دیدار بر اهمیت آمادگی برای انتخابات زود هنگام مجلس و رقابت میان برنامه‌ها و دیدگاه‌هایی که بتواند وضعیت اقتصادی و معیشت کشور را متحول کند تأکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت در نظر گرفتن استقلال بغداد در تصمیم‌گیری و مبنا قرار دادن منافع ملی در تعیین آینده کشور تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین خواستار آن شد که مجلس این کشور با عمل به مسئولیت‌های نظارتی و قانون‌گذاری خود برای تصویب قوانین بلاتکلیف ‌مانده‌ای که با زندگی مردم سروکار مستقیم دارد ، تلاش کند.

دولت عراق اواخر آذر ۹۹ در نشستی به ریاست «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور با حضور اعضای کمیسیون عالی انتخابات ، با تعیین دهم اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهر ۱۴۰۰) به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور موافقت کرد.

پیش از این نخست وزیر عراق روز ششم ژوئن ۲۰۲۱(۱۶ خرداد ۱۴۰۰) را به عنوان روز برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور تعیین کرده بود که به علت برخی مخالفت ها به چهار ماه بعد موکول شد.

رایزنی‌ها جریان ها و گروه ‌های سیاسی مختلف عراق برای تشکیل ائتلاف های انتخاباتی و رقابت در این رویداد به منظور کسب کرسی های مجلس که از نیمه سال ۹۹ آغاز شده است همچنان ادامه دارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها