استاندار تهران:

اعمال محدودیت‌ در شهرهای قرمز و تشدید نظارت در سایر شهرهای استان تهران

اعمال محدودیت‌ در شهرهای قرمز و تشدید نظارت در سایر شهرهای استان تهران
سه شنبه 8 تير 1400 - 09:16

استاندار تهران گفت: شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار گرفتند محدودیت‌ها در آنها اعمال خواهد شد و در سایر شهرستان‌ها نیز مقرر شده فرمانداران نسبت به تشدید نظارت‌ها اقدام کنند.

العالم - ایران

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به ارائه گزارشی مبنی بر آخرین وضعیت شیوع کرونا ویروس اظهار داشت: این گزارش نشان می‌داد از هفته گذشته میزان بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده و علاوه بر آن شاهد افزایش بیماران بخش عادی و ویژه نیز هستیم که در مجموع این هشدار را می دهد که به تدریج وارد خیز پنجم می‌شویم.

وی افزود: آنچه به عنوان عامل بازدارندگی افزایش ابتلا به کرونا ویروس می باشد از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی و تشدید نظارت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

استاندار تهران عنوان کرد: دو شهرستان فیروزکوه و دماوند هم اکنون در شرایط قرمز قرار دارند؛ البته باید در سایر شهرستان‌ها نیز تدابیر و مولفه‌های تاثیرگذار را در دستورکار قرار دهیم.

محسنی بندپی در مورد اعمال محدودیت‌ها با توجه به احتمال بروز خیز پنجم در تهران افزود: شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار گرفتند محدودیت‌ها در آنها اعمال خواهد شد و در سایر شهرستان‌ها نیز مقرر شده فرمانداران نسبت به تشدید نظارت‌ها اقدام کنند.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به تشکیل ۷۷ مرکز تزریق واکسن در استان تهران اظهار داشت: شهرداری تهران آمادگی خود را برای تشکیل مراکز بیشتر اعلام کرده تا با تخصیص سهمیه واکسن‌های خریداری شده و همچنین واکسن تولید داخل به لحاظ مکان و نیروی انسانی با مشکلی مواجه نباشیم.

وی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۶۲ هزار واکسن در استان تهران تزریق شده و تدابیر لازم برای گروه‌های سنی ثبت نامی در سامانه و گروه‌هایی که از قبل برای تزریق اعلام شده تا به مراکز مراجعه کنند، اتخاذ شده تا تجمعی شکل نگیرد.

استاندار تهران در مورد روند اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: این طرح متوقف نشده اما با توجه به انتخابات و درگیری عزیزان بسیج در این امر مقرر شد که بعد از انتخابات کار با شدت بیشتری همانند قبل دنبال شود.

محسنی بندپی سپس گفت: در انتخابات ۲۸ خردادماه بر اساس بررسی‌های کارشناسانه ۷۷.۷ درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای انجام شده است.

وبدا

پربیننده ترین خبرها