عباس: رژیم صهیونیستی به هیچ تعهدی پایبند نیست

عباس: رژیم صهیونیستی به هیچ تعهدی پایبند نیست
سه شنبه 8 تير 1400 - 19:12

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز سه شنبه توافق های سازش اخیر میان رژیم اشغالگر و شماری از کشورهای عربی را یک توهم توصیف کرد که صلح را در منطقه محقق نخواهد کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

عباس در سخنرانی ضبط شده دریک کنفرانس علمی در دانشگاه مجازی قدس در رام الله گفت اگر چه حل و فصل دردناکی را قبول کردیم، اسرائیل را به رسمیت شناختیم و معاهده اسلو را امضا کردیم اما اسرائیل همه توافقنامه ها را نقض کرد و به سرقت اراضی و ساخت شهرک ها ادامه داد.

عباس اظهار داشت برای همگان مشخص شد که توافقات سازش یک توهم است که موفقیتی به دنبال نخواهدداشت.

وی افزود: صلح و امنیت فقط با پایان یافتن اشغالگری و برخورداری ملت فلسطین از آزادی و استقلال و کشوری با پایتختی قدس محقق خواهد شد.

عباس در این کنفرانس گفت: "جهان اینک دارد چهره واقعی اسراییل را می بیند، دولتی اشغالگر و نژادپرست. من یقین دارم که پژوهشگران و شرکت کنندگان در این نشست نقشی مهم در توضیح و تبیین واقعی اسطوره ها و روایت های دروغین این طرح صهیونیستی خواهند داشت؛ طرحی که ساخته و پرداخته کشورهای غربی با اهداف کاملا استعماری است".

این اظهارات عباس در حالی مطرح می شود که یائیر لبید وزیر خارجه جدید رژیم اشغالگر سفارت این رژیم را در امارات افتتاح کرد و گفت که "اسراییل خواهان صلح با تمام همسایگانش است و در خاورمیانه باقی خواهیم ماند".

عباس قدرت های استعمارگر غربی در قرن های 19 و 20 را به کاشتن "اسراییل" در خاورمیانه متهم کرد و گفت: "آنها برای کاشتن اسراییل به عنوان یک جسم خارجی در این منطقه نقشه کشیدند و نقشه های خود را اجرایی کردند و اموالی را هزینه کردند تا این منطقه را تجزیه کنند و آن را ضعیف نگه دارند. قدرتهای استعمارگر در قرن های 19 و 20 پس از پیمان بلفور مهاجرات یهودیان به فلسطین را ساماندهی کردند.

عباس ادامه داد: "آنها قطعنامه 181 که همان طرح تقسیم فلسطین است را در سال 1947 صادر کردند و اسراییل را به رسمیت شناختند و از آن حمایت کردند مساله ای که منجر به مهاجرت بیش از نیمی از صاحبان اصلی فلسطین شد و اینک آنها تبدیل به 6 و نیم میلیون پناهنده در جهان شدند".

پربیننده ترین خبرها