افزایش آمار کشته‌شدگان در حادثه ریزش ساختمان میامی

افزایش آمار کشته‌شدگان در حادثه ریزش ساختمان میامی
سه شنبه 8 تير 1400 - 20:15

آمار کشته شدگان حادثه ریزش ساختمانی در میامی آمریکا به ۱۱ نفر رسیده و این پرسش مطرح است که یک ساختمان مسکونی چطور به این سرعت قابل ریزش و تخریب است؟

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که ۱۵۰ نفر همچنان زیر آوار مفقودند، کارشناسان سرگرم بررسی نقص های احتمالی در ساختار برج آپارتمانی مسکونی در شهرک سرف‌ساید در حومه شهر میامی ایالت فلوریدا هستند که در ساعات اولیه روز پنجشنبه در چشم برهم زدنی به تلی از آوار توام با دود تبدیل شد.

تیم های امداد و نجات در گرما و رطوبت برای نجات جان انسان ها آواربرداری می کنند، اما با گذشت زمان، چشم انداز پیشرفت در این زمینه تیره و تار است.

«رون دسانتیس» فرماندار فلوریدا به خبرنگاران گفت: عملیات تجسس ادامه می یابد و متوقف نمی شود تا زمانی که راه حلی به دست آید.

«اندی آلوارز» رئیس تیم امداد آتش نشانی میامی گفت که فضاهای خالی در داخل ساختمان کشف شده است، جایی که احتمال پیدا شدن زنده ماندگان وجود دارد.

مقام های محلی گفتند که کارشناسان در محل حادثه حضور دارند تا بررسی های اولیه برای تعیین تحقیقات کامل درمورد حادثه را مورد ارزیابی قرار دهند.

گزارش مربوط به اکتبر ۲۰۱۸ که روز جمعه منتشر شد، نگرانی از خسارت ساختاری اصلی به مجتمع مسکونی را نشان می داد.

کارشناسانی که فیلم های ریزش برج مسکونی را بازبینی می کند، در حال بررسی ایده ریزش تدریجی هستند، زمانی که یک نقض اولیه احتمالا در پارکینگ یا حتی پایین تر، می تواند به یک فاجعه تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ،مهندسان اسرائیلی و مکزیکی به همراه متخصصان امداد و نجات به ارتشی از نیروهای امدادی آمریکایی حاضر در مکان حادثه پیوسته اند.بسیاری از اعضای جامعه یهودیان محلی آمریکا تحت تاثیر این فاجعه قرار گرفته اند. حدود نیمی از جمعیت شهرک سرف‌ساید، یهودی هستند.

همچنین بیش از ده ها تن از ملیت های آمریکای لاتین در میان مفقودشدگان این حادثه اند. کانادا نیز اعلام کرده است که دستکم ۴ تن از شهروندانش احتمالا در این حادثه متضرر شده اند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که دولتش با مقام های محلی در این زمینه همکاری می کند و آماده ارائه هر گونه کمک و حمایت لازم است.

مقام های مربوطه از ساکنان محلی خواسته اند در خانه بمانند و درها و پنجره ها را ببندند. همچنین به مردم توصیه شده است سیستم های تهویه هوای منازل را روش نگه دارند تا به چرخش هوا کمک کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها