دمشق: بیانیه نشست رُم با واقعیت مغایرت دارد

دمشق: بیانیه نشست رُم با واقعیت مغایرت دارد
سه شنبه 8 تير 1400 - 23:02

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که بیانیه‌های صادر شده در نشست رُم با واقعیت‌ مغایرت دارد و جز دروغ چیزی در آن نیست.

العالم - سوریه

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای با انتقاد از نشست ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش تاکید کرد که بیانیه‌های این نشست از قبل از سوی آمریکا تهیه شده است و با واقعیت مغایرت دارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در این بیانیه تاکید کرد که سوریه از وضعیت وزرای خارجه برخی از کشورها که مجبور به حضور و موافقت با دو بیانیه آماده شده توسط ایالات متحده و متحدانش ابراز تاسف می‌کند.

وزارت خارجه سوریه با بیان اینکه ائتلاف آمریکایی غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی در سوریه و عراق را هدف قرار می‌دهد تاکید کرد که بیانیه ائتلاف ضد داعش از پیروزی‌ها و نقشه‌هایی برای شکست داعش سخن گفته است که وجود خارجی ندارد و همه ملت‌ها می‌دانند که این بیانیه با واقعیت سیاست‌های آمریکا در میدان همخوانی ندارد.

این وزارتخانه در ادامه افزود: اقدامات ظالمانه یکجانبه‌ای که آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مردم سوریه تحمیل کرده‌اند و ممانعت آنها از ورود دارو و غذا و سوخت به سوریه نشان می‌دهد که ادعاهای این کشورها مبنی بر علاقمندیشان به تامین نیازهای انسانی در سوریه دروغی بیش نیست.

در این بیانیه تاکید شد: کسانی که در شکست گروه تروریستی داعش سهیم بودند ارتش عربی سوریه، نیروهای روسیه، ارتش عراق و مبارزان علیه تروریسم در منطقه بودند و این در حالی است که ائتلاف آمریکایی غیرنظامیان بی گناه و تأسیسات غیرنظامی در سوریه و عراق را هدف قرار داد.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود افزود: نیازهای انسانی مردم سوریه را نمی‌توان از طریق برخی گذرگاه‌های مرزی تامین کرد به ویژه اینکه این گذرگاه‌ها از سوی برخی از کشورها برای قاچاق سلاح و پول و تروریست‌ها به سوریه استفاده می‌شود. از سوی دیگر کمک‌های ادعایی از طریق مرزها به دست گروه‌های تروریستی می‌رسد تا بتوانند ضمن تسلط بر این مناطق این کمک‌ها را به بهایی گزاف در بازار سیاه به فروش برسانند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها