آمریکا خواستار آزادی افراد ربوده شده توسط کره شمالی شد

آمریکا خواستار آزادی افراد ربوده شده توسط کره شمالی شد
چهارشنبه 9 تير 1400 - 06:01

سفیر آمریکا در سازمان ملل از کره شمالی خواست تا همه شهروندان ربوده شده ژاپن و سایر اتباع بازداشت شده را آزاد کرده و به آنها اجازه خروج از این کشور دهد.

العالم-آمریکا

توماس گرینفیلد سه‌شنبه شب طی سخنانی گفت: ربودن شهروندان ژاپن و سایر کشورها و نگه‌داشتن آنها به اجبار در کره شمالی کاملاً اشتباه و شرم آور است و نمی تواند ادامه داشته باشد.

گرینفیلد افزود: ایالات متحده در برابر این اقدام غیرقانونی با مردم ژاپن همبستگی دارد. ما از کره شمالی می خواهیم این افراد را آزاد کرده و به آنها اجازه دهد کره شمالی را ترک کنند.

گرینفیلد تاکید کرد که ایالات متحده به همکاری نزدیک با متحدان خود برای حل مسئله آدم ربایی ها و سایر موارد نقض حقوق بشر توسط کره شمالی ادامه خواهد داد.

ژاپن معتقد است کره شمالی ۱۷ شهروند این کشور را ربوده است. توکیو همچنین پیونگ یانگ را به دست داشتن در ناپدید شدن شماری از اتباع این کشور متهم کرده است.

از ۱۷ شهروند ربوده شده ژاپنی ۵ نفر آنها در نخستین گفت و گوی 'کویزومی' نخست وزیر وقت ژاپن در سال ۲۰۰۲ میلادی با کره شمالی، آزاد شده و به ژاپن برگشتند، کره شمالی می گوید ۸ نفر از ربوده شدگان نیز فوت شده اند ولی از ۴ نفر دیگر خبر ندارد و معتقد است این افراد اصلا وارد کره شمالی نشده‌اند.

با این حال کره شمالی بهمن سال ۱۳۹۷ برای نخستین بار از زنده بودن دو تن از ربوده شدگان در پیونگ یانگ خبر داد و اعلام کرد این دو نفر که اکنون با خانواده هایشان در پیونگ یانگ زندگی می کنند علاقه ای به بازگشت به ژاپن ندارند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها