نشست ویژه امنیتی در پارلمان عراق برگزار شد

نشست ویژه امنیتی در پارلمان عراق برگزار شد
پنج‌شنبه 10 تير 1400 - 22:03

حوادث امنیتی در شکل کلی آن و انفجار روز گذشته در شهرک صدر بغداد به شکل خاص، موضوع های نشست امنیتی روز پنجشنبه دو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق را شکل داد.

العالم - عراق

در نشست دو کمیسیون پارلمان عراق علل و راهکارهای حوادث امنیتی تشدید شده اخیر عراق بررسی و قرار شد در روزهای آینده فرماندهان و مسئولان امنیتی عراقی نیز به پارلمان برای بررسی های بیشتر این حوادث و «پر کردن حفره های امنیتی» با «تحقیقات دقیق میدانی» فراخوانده شوند.

امنیت ملی و شهروندان عراقی در این نشست نقطه تمرکز دو کمیسیون دفاع و امنیت عراق بود.

پبشتر مقام های امنیتی عراق همه افسران اطلاعاتی وزارت کشور را که مسئول امنیت شهرک صدر واقع در منطقه پرجمعیت شرق بغداد پایتخت عراق هستند، به حضور فراخواندند.

این فراخوان مرتبط با انفجار عصر روز چهارشنبه در بازار المحابس در نزدیکی بازار معروف المریدی بود؛ انفجاری که ۱۵ مجروح برجا گذاشت و اعلام شد که این حادثه حاصل انفجار یک بمب کارگذاشته شده در کنار پیاده رو خیابان بازار بود.

عراق این روزها با بحران هایی در تامین امنیت با وجود حملات خسته های باقیمانده تروریستی روبرو است حملاتی که گاه مناطق شلوغ پایتخت مانند شهرک صدر را هدف قرار می دهد و گاه سر از بیابان های خلوت در می آورد و دکل های برق را منفجر می کند.

پربیننده ترین خبرها