کاهش دما در سواحل خزر تا دو روز آینده/ گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در شرق کشور

کاهش دما در سواحل خزر تا دو روز آینده/ گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در شرق کشور
جمعه 11 تير 1400 - 15:56

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید، گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

العالم - ایران/ اقتصادی

محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید، گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد:‌در دو روز آینده در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک همچنین افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود:‌ در دو روز آینده در نوار شمالی کشور و ارتفاعات استان‌های قزوین، زنجان، البرز، تهران و سمنان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

اصغری با بیان اینکه در دور روز آینده دریای خزر و دریای عمان مواج خواهد بود،‌گفت: در این مدت دما در سواحل خزر به طور نسبی کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: از روز یکشنبه 13 تیر تا اواسط هفته در اغلب نقاط کشور آسمانی صاف و جوی پایدار حاکم است و در سواحل شمالی کشور افزایش نسبی دما را انتظار داریم.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز یکشنبه 13 تیر در ارتفاعات البرز افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

اصغری افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پیش‌رو فقط در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 13 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی تهران بیان کرد: آسمان پایتخت فردا صاف در بعدازظهر نیمه ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 37 و 28 درجه خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها