آمریکا فشار بر ارتش میانمار را افزایش داد

آمریکا فشار بر ارتش میانمار را افزایش داد
شنبه 12 تير 1400 - 05:31

آمریکا جمعه شب با تحریم مجدد شماری از افراد و شرکت‌های وابسته به ارتش میانمار فشار اقتصادی بر حکام نظامی این کشور را افزایش داد.

العالم-آمریکا

وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که هفت عضو اصلی ارتش میانمار را که به استفاده از نیروی کشنده علیه معترضان متهم هستند را تحریم کرده است.

در میان افراد تحریم شده اعضای شورای اداری ایالتی، وزیر اطلاعات و سایر مقامات میانمار هستند.

وزارت خزانه داری آمریکا نیز ۱۵ عضو خانواده مقامات نظامی میانمار را که قبلاً مشخص شده بودند در لیست تحریم‌ها قرار داد.

آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای نسبت به اقدام جدید دولت بایدن علیه میانمار گفت: اقدامات امروز نشان می‌دهد که ما اقدامات اضافی را علیه ارتش و رهبران (میانمار) ادامه خواهیم داد و هزینه هایی بر آنان تحمیل خواهیم کرد تا زمانی که مسیر خود را تغییر دهند و بازگشت به دموکراسی را فراهم آورند.

بیش از چهار ماه از کودتای میانمار و بازداشت آنگ سان سوچی رهبر مردمی میانمار و سایر مقامات دولتی این کشور می‌گذرد و در این مدت این کشور هر روز شاهد خشونت، اعتراض و درگیری گروه‌های شبه نظامی با نیروهای نظامی بوده و ارتش با روش‌های مختلف سعی کرده است تا اعتراضات به حکومت خود را سرکوب کند.

با توجه به گزارش گروه‌های محلی، ارتش میانمار ۸۸۰ معترض را در شهرهای مختلف این کشور به قتل رسانده و ۶ هزار و ۵۰۰ نفر را بازداشت کرده است. ارتش این آمار را قبول ندارد و می‌گوید آمار واقعی کشته شدگان کمتر از ۳۰۰ نفر است که در میان آنها دهها نیروی پلیس نیز وجود دارد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها