جنایت صعده؛ تلافی شکست در مأرب

جنایت صعده؛ تلافی شکست در مأرب
شنبه 12 تير 1400 - 10:37

غرب و بالاخص آمریکا که ادعای دفاع از حقوق بشر می‌کنند، با حمایت و پشتیبانی از ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی علیه ملت یمن رسوا شده‌اند.

العالم- تحلیل روز

آمریکا که در ظاهر بر آتش‌بس در یمن به منظور پایان دادن به حمام خون در این کشور تأکید می‌کند اما با تمام قدرت از متجاوزان برای تداوم این جنگ حمایت می‌کند.

آمریکا، که اشک تمساح بر ملت یمن می‌ریزد طی 6 سال جنگ در یمن، درهای شرکت‌های تسلیحاتی و زرادخانه‌های‌شان را بر روی سعودی و امارات باز گذاشته است و حتی در کنار انگلیس و رژیم صهیونیستی، در جنگ علیه یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمنی‌ها مشارکت دارد؛ جنگی که در نتیجه آن هر 5 دقیقه یک کودک یمنی جانش را از دست می‌دهد و شبح مرگ، گرسنگی، بیماری‌های واگیردار بر بیش از 20 میلیون شهروند یمنی سایه انداخته است.

این نفاق و دورویی وقیحانه غرب را می‌توان در بهره‌برداری آن از سازمان ملل برای سرپوش گذاشتن به همین نفاق مشاهده کرد. در شرایطی که متجاوزان با تسلیحات آمریکایی و غربی زیرساخت‌های یمن را تخریب و کارخانه‌ها، مزارع، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس، باشگاه‌های ورزشی و تاسیسات برق و آبی را منهدم می‌کنند و صدها هزار یمنی از جمله زنان و کودکان را به قتل می‌رسانند، هیچ صدای اعتراضی نه از سازمان ملل و نه از دولت‌های اروپایی و واشنگتن شنیده نمی‌شود گویا همگی کر، کور و لال شده‌اند.

در مقابل، طرف یمنی به متجاوزان با حملات نظامی به تاسیسات نظامی و نفتی‌شان پاسخ می‌دهد که با موج محکومیت‌ها از سوی غرب ریاکار روبه‌رو می‌شود و دولت‌های اروپایی برای محکوم کردن چنین پاسخی با هم رقابت می‌کنند و بارها نشست شورای امنیت را خواستار شده‌اند تا "یمنی‌ها را برای پایان دادن به تجاوزشان به عربستان تحت فشار بگذارد".

در آخرین حلقه از زنجیره نفاق آمریکایی- غربی در یمن دیدیم که ائتلاف متجاوز سعودی، روز گذشته در جنایتی جدید بازار "الرقو" در بخش "منبه" در صعده را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داد که طی آن، 12 شهروند یمنی شهید و بیش از 80 تن دیگر زخمی شدند ولی جامعه جهانی، نهادهای بین‌الملل و دولت‌های منافق غرب و در راس آنها آمریکا در مقابل این جنایت سکوت اختیار کرده‌اند.

ناظران امور یمن تأکید دارند، جنایت وحشتناک صعده انتقام از شکست‌های ائتلاف متجاوز سعودی، اماراتی، آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی در مأرپ بوده است؛ شکست‌هایی که حتی با بیش از 450 حمله جنگنده‌های متجاوز به بخش‌های "رواح"، "رغوان"، "مجزر"، "رحبه" و "ماهلیه" در استان مارب طی ماه ژوئیه متوقف نشد.

این ناظران در اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که طی آن از "خستگی و نارضایتی" واشنگتن از حملات نیروهای یمنی در استان مأرب سخن گفته، تأکید دارد که چنین اظهاراتی به مثابه چراغ سبز آمریکا به سعودی برای تداوم جنایات کورکورانه‌اش در صعده است. در واکنش به این اظهارات، "محمد علی الحوثی" از رهبران ارشد جنبش انصارالله در سلسله توییت‌هایی نوشته است: "خستگی آمریکا زمانی پایان خواهدیافت که به تجاوز، محاصره و به اشغال یمن پایان دهد."

اگر قرار باشد طرفی خسته شود آن طرف قطعا آمریکا نیست که همچنان به فروش سلاح به کشور متجاوزی مانند سعودی اصرار دارد تا جنگ علیه ملت یمن را پیروز شود. ولی باید گفت که اگر این جنگ سال‌ها طول بکشد نه آمریکا، و نه اسرائیل و نه سعودی پیروز نمی‌شوند؛ زیرا شکست در قاموس یمنی‌ها جایی ندارد و این را تجربه تاریخ نشان داده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها