تروریستهای داعش 4 ماهیگیر عراقی را به قتل رساندند

تروریستهای داعش 4 ماهیگیر عراقی را به قتل رساندند
شنبه 12 تير 1400 - 16:09

رسانه‌های محلی گزارش دادند که در حمله عناصر گروه تروریستی «داعش» به چادر ماهیگیران در کنار دریاچه «حدیثه» در استان «الانبار» در غرب عراق، چهار ماهیگیر کشته و تعدادی نیز مجروح شدند.

العالم ـ عراق

رسانه‌های محلی با انتشار ویدئویی، از حمله بامداد امروز (شنبه) عناصر گروه تروریستی داعش به چادر ماهیگیران در کنار دریاچه حدیثه خبر دادند.

بر اساس گزارشهای منتشر شده، عناصر گروه تروریستی داعش از پنج محور به چادر ماهیگیران در استان الانبار در غرب عراق حمله کرده و تعدادی از آنها را کشته و مجروح کردند.

تصاویر منتشر شده حکایت از انتقال مجروحان این اقدام تروریستی توسط نیروهای امداد در کنار دریاچه حدیثه حکایت دارد.

برخی رسانه‌های محلی همچنین از مجروح شدن پنج ماهیگیر در این عملیات تروریستی خبر داده‌اند.

بر اساس این گزارشها، فرماندهی نیروهای امنیتی و عملیاتی عراق از آغاز عملیات جستجو و تعقیب افراد داعش که پس از حمله به ماهیگیران از منطقه «السکران» به مناطق بیابانی فرار کردند، خبر داد.

بقایای گروه تروریستی داعش در برخی مناطق عراق از جمله استان الانبار همچنان فعال بوده و هرازگاهی به شهروندان و نیروهای امنیتی این کشور حمله می‌کنند.

ارتش و نیروهای مردمی عراق در ماههای اخیر به منظور پاکسازی استانهای غربی این کشور از وجود عناصر داعش چندین عملیات انجام داده‌ و موفق به نابودی و یا دستگیری تعدادی از این عناصر کرده‌اند.

عملیات نیروهای عراقی علیه باقیمانده عناصر داعش به دلیل کارشکنیهای نیروهای آمریکایی و حملات مکرر آنها به ارتش و نیروهای مردمی عراق، با مشکلاتی مواجه شده است.

همچنین در روزهای اخیر چندین عملیات خرابکارانه علیه تاسیسات برق عراق صورت گرفته که مقامات محلی این اقدامات را به عناصر گروههای تروریستی نسبت می دهند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق دیروز از آغاز اقداماتی ویژه برای مقابله با موج هدف قرار دادن تاسیسات برق این کشور خبر داد.

سرلشکر «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک در این ارتباط گفته است که نیروهای امنیتی با به کارگیری پهپادها، امکانات نیروی هوایی و هواپیماهای ارتش عراق، پس از شناسایی عاملان حمله به تاسیسات و مناطقی که هدف قرار گرفتند، اقدامات خود را آغاز خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها