«خبرنگاران بدون مرز» بن سلمان را به قتل عمد و خشونت جنسی متهم کرد

«خبرنگاران بدون مرز» بن سلمان را به قتل عمد و خشونت جنسی متهم کرد
شنبه 12 تير 1400 - 19:44

سازمان خبرنگاران بدون مرز شکایتی علیه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و دیگر مسئولان ارشد این کشور به اتهام ارتکاب جنایتهای ضد انسانی، تسلیم دادستان کل آلمان کرد.

العالم ـ عربستان سعودی

سازمان خبرنگاران بدون مرز شکایتی تسلیم دادستان کل آلمان کرد که به صورت مفصل جنایت های ضد انسانی علیه روزنامه نگاران در عربستان سعودی را تبیین و تشریح می کند.

شکایت مزبور متشکل از 500 صفحه به زبان آلمانی است و به 35 روزنامه نگار از جمله جمال خاشقچی روزنامه نگار مقتول و 34 روزنامه نگار زندانی در عربستان از جمله رائف بدوی وبلاگ نویس می پردازد. این شکایت از سرکوب گسترده و سازمان یافته روزنامه نگاران در عربستان پرده برمی دارد.

این شکایت نشان می دهد که این روزنامه نگاران قربانی جنایت های ضد انسانی متعددی از جمله قتل عمد و شکنجه و خشونت جنسی هستند.

سازمان خبرنگاران بدون مرز دستگاه قضایی آلمان را مناسب ترین دستگاه قضایی برای دریافت این گونه شکایت ها می داند. زیرا دادگاه های آلمان عملا استعداد خود را برای تعقیب جنایتکاران بین المللی اعلام کردند. علاوه بر این، دولت آلمان نیز بارها خواستار تحقق عدالت در پرونده چمال خاشقچی و رائف بدوی شد. آلمان پیش از این تعهد و پایبندی خود را به دفاع از آزادی مطبوعات و حمایت از روزنامه نگاران در سرتاسر جهان اعلام کرده بود.

این شکایت توسط تیم ویژه عدالت برای روزنامه نگاران، وابسته به سازمان خبرنگاران بدون مرز تهیه شده است. در دو سال گذشته پس از ترور خاشقچی، سازمان خبرنگاران بدون مرز برای بازپس گیری جسد خاشقجی و تحقق عدالت و آزادی تمام روزنامه نگاران بازداشت شده در عربستان تلاش فراوانی کرد. اما مقامات سعودی هر بار از عمل به تعهدات بین المللی خود شانه خالی می کردند.

عربستان سعودی در میان 180 کشور در رتبه 170 به لحاظ آزادی مطبوعات قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها