معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس مطرح کرد،

تاکید جنبش حماس بر روابط دیرینه و مستحکم با ایران

تاکید جنبش حماس بر روابط دیرینه و مستحکم با ایران
يکشنبه 13 تير 1400 - 18:08

خلیل الحیه معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روابط خود را با ایران دیرینه، تثبیت شده و مستحکم دانست.

العالم _ ایران / سیاسی

خلیل الحیه معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه‌ای اختصاصی و طولانی با این پایگاه خبری گفت: جنبش حماس مشتاق روابط خوب با همه است، زیرا ما وقت اضافی نداریم.
رابطه حماس با حزب الله
وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت که رابطه بین حماس و حزب‌الله لبنان پس از تنشی که در گذشته به وجود آمده بود، به روال طبیعی بازگشته، توضیح داد: «من نمی‌توانم بگویم که رابطه میان ما و حزب‌الله در دوره‌ای دچار تنش و بحران بود. چه بسا که ما در گذشته و حتی اکنون درباره برخی مسائل اختلاف نظر داشته باشیم، اما هیج تنش و بحرانی میان ما و برادران حزب‌الله و سایر طیف‌ها و اجزای امت عربی و اسلامی وجود ندارد. زیرا ما به دنبال وفاق با همه هستیم هرچند که ممکن است با آن‌ها در برخی مسائل و پرونده‌ها اختلاف داشته باشیم».

معاون رئیس دفتر جنبش حماس افزود که رابطه با حزب‌الله در راستای خدمت به حق مردم فلسطین در دستیابی به حقوقشان و باقی ماندن در سرزمینشان و حمایت از مقاومتشان، دیرین، عمیق، ثابت، پایدار و بلکه پیشرفته و گسترش یافته است.

رابطه حماس با ایران

وی در پاسخ به این سوال که در سایه فضای باز ایجاد شده در سطح بین‌الملل برای جنبش حماس، آیا روابط این جنبش با ایران نیز بهتر شده است، گفت: «رابطه با برادرانمان در ایران، مستحکم، دیرین و مستمر است. ما تاکید می‌کنیم که جنبش حماس به دنبال روابط خوب با همه است. ما وقت مازاد یا روابط مازادی نداریم. ما باید همه حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها را برای ملت فلسطین در سایه شرایطی که حقوق آن‌ها را نادیده می‌گیرند، بسیج کنیم. به این منظور، روابط مستحکمی با ایران داریم و به دنبال گسترش و تقویت آن‌ها در راستای خدمت به آرمان فلسطین و مقاومت هستیم».

رابطه حماس با عادی سازان
خبرنگار در ادامه پرسید: «از جنبش حماس برای سفر و رایزنی با مقامات کشور‌هایی که به عادی‌سازی روابط با اشغالگران روی آورده‌اند، انتقاد و گفته می‌شود که این کشور‌ها از این دیدار‌ها بهره‌برداری می‌کنند.. نظر شما چیست».

این مقام ارشد حماس افزود: «ما به عنوان ملت فلسطین و جنبش مقاومت تلاش می‌کنیم تا روابط خوبی با همه داشته باشیم. دیدگاه خود را ارائه می‌دهیم و به ان‌ها خطرات عادی‌سازی روابط با گوشزد می‌کنیم. به همه مخالفت خود با این عادی‌سازی را که یک هدیه رایگان به این اشغالگران به شمار می‌رود، اعلام می‌کنیم. ما این کشور‌ها را نصیحت می‌کنیم که روابطشان با اشغالگر را که به نظر ما مضر است، قطع کنند، اما در نهایت ما در امور داخلی این دولت‌ها دخالت نمی‌کنیم».

خبرگزاری صداوسیما

پربیننده ترین خبرها