حمله اسلام‌ستیزانه به مسجد پایتخت هلند

حمله اسلام‌ستیزانه به مسجد پایتخت هلند
سه شنبه 15 تير 1400 - 10:15

فرد یا افراد ناشناس یک مسجد در آمستردام پایتخت هلند را هدف تعرض قرار داده و شیشه‌های آن با را بُطری‌های مشروبات الکلی شکستند.

العالم - اروپا

مسجد شهر آمستردام که چند ماه قبل مورد حمله اسلام‌ستیزانه قرار گرفته بود، یک بار دیگر هدف تعرض افراد ناشناس قرار گرفت.

منابع رسانه‌ای به نقل از یک نهاد فعال در زمینه حقوق مدنی به نام «فدراسیون چشم انداز ملی»، از تعرض شبانه به مسجد شهر آمستردام خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، مسجد «ایاصوفیه» یکشنبه شب در آمستردام پایتخت هلند هدف حمله و خرابکاری افراد ناشناس قرار گرفت.

عاملان تعرض و بی حرمتی به این مسجد شهر آمستردام، شیشه‌های مسجد را با بُطری‌های مشروبات الکلی شکستند.

بنا بر اعلام «فدراسیون چشم انداز ملی»، برای دومین بار است که در کمتر از یک سال گذشته این مسجد هدف حمله و تعرض اسلام ستیزانه قرار گرفته است.

دسامبر ۲۰۲۰ هم یک فرد نقاب پوش مدت کوتاهی بعد از اقامت نماز عصر، با سنگ شیشه‌های مسجد را شکست و از تاریکی شب برای متواری شدن استفاده کرد.

گروه‌های و نهادهای اسلامی در هلند بارها از دولت هلند خواسته‌اند با این حملات نژادپرستانه و اسلام ستیزانه بدون هر گونه تبعیض مقابله و تدابیر لازم برای حفاظت از این اماکن و مسلمانان را اتخاذ کند.

«غازی سیریک» رئیس هیات امنای مسجد ایاصوفیه آمستردام به خبرگزاری آناتولی در این باره گفت: «ما از نهادهای امنیتی و سیاستمداران انتظار داریم که اقدامات بازدارنده علیه این حملات انجام دهند».

سیریک با بیان اینکه هیات امنا تصاویر و فیلم‌های حمله یکشنبه شب را در اختیار پلیس آمستردام قرار داده است، اعلام کرد، جامعه مسلمانان و نمازگزاران این شهر، زمانی احساس امنیت خواهند کرد که عامل حمله دستگیر شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها