سئول شایعات درباره سلامتی رهبر کره شمالی را رد کرد

سئول شایعات درباره سلامتی رهبر کره شمالی را رد کرد
چهارشنبه 16 تير 1400 - 15:00

آژانس امنیتی کره جنوبی شایعات جدید درباره وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی را بی‌اساس خواند و گفت، او امور کشورش را به‌طور عادی رسیدگی می‌کند.

العالم - آسیا

آژانس امنیتی کره جنوبی شایعات مطرح شده درباره سلامتی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را تکذیب کرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این نهاد امنیتی سئول در بیانیه‌ای اعلام کرد: «متوجه شدیم که شایعات منتشر شده درباره سلامتی کیم بی‌اساس هستند».

در این بیانیه آمده است: «تا آنجا که ما مطلع هستیم، کیم جونگ اون، تمام بیست و نهم ماه ژوئن را در نشست دفتر سیاسی حضور داشت و امور کشور را به عنوان رهبر کشورش، به صورت عادی انجام می‌دهد».

با توجه به اختلافات موجود میان دو کره، برخی رسانه‌های کره جنوبی گاهاً شایعاتی درباره بیماری رهبر کره شمالی منتشر می‌کنند.

ظرف هفته‌های گذشته نیز بازار این شایعات داغ شده بود و پس از حضور کیم در نشست دفتر سیاسی حزب حاکم، برخی رسانه‌ها با اشاره به کاهش وزن رهبر کره شمالی، بار دیگر به گمانه‌زنی درباره بیمار بودن او پرداختند.

سال گذشته و پس از غیبت بیست روزه کیم، گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص سلامتی او ایجاد کرد که در رسانه‌های غربی نیز منعکس شدند.

شایعات درباره بیماری رهبر کره شمالی بعد از انتشار گزارشی توسط شبکه خبری «سی‌ان‌ان» قوت گرفت که در آن گزارش ادعا شده بود کیم جونگ اون در چند مراسم رسمی حضور پیدا نکرده و احتمالاً بیمار است.

در پی انتشار این اخبار، خبرگزاری «رویترز» گزارش داد چین تیمی از کارشناسان که در میان آنها متخصصان پزشکی هم حضور دارد را برای ارائه پاره‌ای مشورت‌ها درباره وضعیت کیم روانه این کشور کرده است.

با این حال، اندکی بعد «جئونگ کیونگ دوو» وزیر دفاع کره جنوبی در واکنش به شایعات مربوط به وضعیت سلامتی کیم جونگ اون گفته است که هیچ تحرک غیرمعمولی در کره شمالی شناسایی نشده است. وی در عین حال تاکید کرد که غیبت کیم از انظار عمومی چیز جدیدی نیست.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها