ادامه گفت‌وگوهای بین الافغانی در تهران

ادامه گفت‌وگوهای بین الافغانی در تهران
پنج‌شنبه 17 تير 1400 - 11:19

گفت‌وگوهای بین الافغانی با حضور هیأت‌هایی از دولت افغانستان، شخصیت‌های عالی جمهوریت و هیأت عالی سیاسی طالبان امروز نیز در تهران در جریان است.

العالم - ایران / سیاسی

نشست گفت‌وگوهای بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان، شخصیت‌های عالی جمهوریت و هیأت عالی سیاسی طالبان صبح دیروز (چهارشنبه) ۱۶ تیرماه جاری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و با سخنرانی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در محل وزارت امور خارجه در تهران افتتاح شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در مراسم افتتاحیه نشست مذکور ضمن اعلام آمادگی ایران برای کمک به روند گفت‌وگوها بین جناح‌های افغانستان به منظور حل و فصل بحران‌های جاری در این کشور، بر تعهد جمهوری اسلامی برای کمک به توسعه همه جانبه افغانستان پس از برقراری صلح تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیشب نیز در توئیتی درباره این گفت‌وگوها بار دیگر اعلام کرد که ایران در کنار برادران افغانستانی خود می‌ایستد.

این گفت‌وگوها امروز نیز در تهران در جریان است و دومین روز گفت‌وگوهای بین الافغانی امروز (پنجشنبه) در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.

رهبری هیأت جمهوری اسلامی افغانستان در این دور از مذاکرات را «یونس قانونی» وزیر امور داخله پیشین افغانستان و رهبری هیأت مذاکراتی گروه طالبان را «عباس استانکزی» معاون دفتر این گروه بر عهده دارند.

رسانه‌های افغانستان پیش از این از سفر برخی از رهبران سیاسی افغان و رهبران سیاسی طالبان به تهران خبر دادند.

جمهوری اسلامی ایران که در سال‌های گذشته با حمایت‌های مادی و معنوی و پذیرایی از مهاجران افغانستانی، برادری خود را به همسایه شرقی ثابت کرده، این روزها هم با نگرانی تحولات این کشور را دنبال کرده و در راستای برقراری صلح و آرامش در افغانستان در تلاش است.

پربیننده ترین خبرها