دیدار هیئت رژیم صهیونیستی با مقامات مغرب

دیدار هیئت رژیم صهیونیستی با مقامات مغرب
پنج‌شنبه 17 تير 1400 - 13:19

هیئت رژیم صهیونیستی با مقامات مغرب در راستای تقویت روابط میان دو طرف در رباط بحث و گفت‌وگو کردند.

العالم - مغرب

به نقل از الخلیج الجدید، «ناصر بوریطه» وزیر امور خارجه مغرب روز چهارشنبه از هیئت رژیم صهیونیستی که به رباط سفر کرده بودند، استقبال کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه مراکش آمده است که طرف‌های اسرائیلی و مراکش در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی ،گرم شدن کره زمین و توسعه پایدار تبادل نظر کردند.

« آلون اوشپیز» مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل با «فؤاد یازوغ» همتای مغربی خود نیز دیدار و درباره راهکارهای توسعه روابط دوجانبه و تقویت همکاری در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و انسانی مطابق با توافق سه‌جانبه میان مغرب، آمریکا و اسرائیل ، بحث و گفت‌وگو کرد.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که برای تقویت روابط سیاسی میان تل‌آویو و رباط و برقراری همکاری اقتصادی، فرهنگی ، گردشگری و تکنولوژی میان مغرب و اسرائیل تمایل دارد.

دیوان پادشاهی مغرب چندی قبل در بیانیه‌ای از برقراری روابط کامل دیپلماتیک، با رژیم صهیونیستی خبر داد اما مدعی شد که این عادی‌سازی روابط تأثیری در موضع رباط در خصوص فلسطینیان نخواهد داشت.

وزیر خارجه مغرب روابط کشورش با رژیم صهیونیستی را متمایز خواند و گفت: «این رابطه اصلا قابل مقایسه با رابطه دیگر کشورهای عربی با اسرائیل نیست».

همچنین روز یکشنبه رسانه‌های صهیونیستی از ورود یک فروند هواپیمای سی-130 نیروی هوایی مغرب به فلسطین اشغالی برای شرکت در یک رزمایش هوایی بین‌المللی خبر دادند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها