آمریکا شرکت‌های چینی بیشتری را تحریم می‌کند

 آمریکا شرکت‌های چینی بیشتری را تحریم می‌کند
جمعه 18 تير 1400 - 11:51

منابع مطلع به خبرگزاری رویترز گفتند دولت آمریکا در روز جمعه (به وقت محلی) بیش از ۱۰ شرکت چینی را به بهانه وضعیت منطقه «سین‌کیانگ» به لیست سیاه اضافه می‌کند.

العالم - آمریکا

علی‌رغم هشدارهای پکن درباره دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی این کشور، دولت آمریکا اما قصد دارد شرکت‌های چینی بیشتری را به بهانه‌های حقوق بشری تحریم کند.

خبرگزاری «رویترز» امروز (جمعه) به نقل از دو منبع مطلع گزارش داد، دولت آمریکا در روز جمعه (به وقت محلی) بیش از ۱۰ شرکت چینی را به بهانه وضعیت منطقه «سین‌کیانگ» به لیست سیاه اضافه می‌کند.

این منابع - که نام یا مقام آنها ذکر نشده - به رویترز گفتند، افزوده‌شدن تعداد بیشتری از شرکت‌های چینی به لیست تحریم‌های آمریکا بخشی از سیاست و اقدامات دولت «جو بایدن» برای پاسخگو کردن پکن درخصوص «نقض حقوق بشر» است.

بر اساس این گزارش، تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا بعد از اعلامیه آن در ماه گذشته مبنی بر افزودن ۵ شرکت چینی و تعدادی از شخصیت‌های این کشور به لیست تحریم‌ها انجام می‌شود.

یکی از این منابع می‌گوید، وزارت بازرگانی آمریکا برنامه دارد که ۱۴ کمپانی چینی را به دلیل «بهره‌کشی و کار اجباری در منطقه سین‌کیانگ» تحریم کند اما هویت این شرکت‌ها هنوز مشخص نشده است.

سفارت چین در واشنگتن، کاخ سفید و وزارت بازرگانی آمریکا هنوز به سوالات رویترز درباره این تصمیم دولت بایدن پاسخ نداده‌اند.

پیش از این، «هووآ چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین گفته بود آمریکا بیش از هر کشور دیگری در جهان، مسلمانان را کشته و اکنون نگران وضعیت سین‌کیانگ است. (جزئیات بیشتر)

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در ادامه گفت که آمریکا تلاش دارد بین چین و کشورهای مسلمان تفرقه بیاندازد. وی به آمریکا یادآور شد که ۶۴ کشور جهان از جمله ملل مسلمان چون ایران، سوریه، پاکستان و برخی دیگر در چهل و ششمین نشست شورای حقوق بشر از چین حمایت کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها