واکنش مدیرکل دستگاه امنیت لبنان به بازجویی‌ها از وی در پرونده انفجار بیروت

واکنش مدیرکل دستگاه امنیت لبنان به بازجویی‌ها از وی در پرونده انفجار بیروت
جمعه 18 تير 1400 - 16:36

مدیرکل نهاد امنیت لبنان به اخبار منتشر شده درباره مخالفت وزیرکشور با بازجویی از وی درباره پرونده انفجار بیروت واکنش نشان داد و اعلام کرد که تابع قانون است.

العالم - لبنان

«عباس ابراهیم» مدیر کل نهاد امنیت لبنان به اخبار منتشر شده درباره مخالفت وزیر کشور لبنان با بازجویی از وی درباره پرونده انفجار بیروت واکنش نشان داد و گفت: قبل از اینکه اقدامات اداری رسمی روند اجرایی به خود بگیرد و حتی قبل از اطلاع و ابلاغ به من، در شبکه‌های اجتماعی شایعاتی علیه من مطرح شده است.

وی افزود: برخی از این شایعات حاکی از این است که قاضی «طارق بیطار» از دخالت من در پرونده قاچاق آمونیاک به سوریه خبر داده است و برخی دیگر از داشتن پول در موسسه مالی در کشور برادر امارات حکایت دارد. مگس‌های الکترونیکی در راستای تخریب شخصیت من برآمده اند.

ابراهیم ضمن تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر قانونی علیه این شایعه پردازان در رسانه‌ها و کسانی که در راستای تخریب شخصیت و وجهه وی برآمده‌اند، گفت: من ضمن تشکر از حمایت‌هایی که از سوی دوستارانم انجام شده، تاکید می‌کنم که من مانند هر لبنانی تابع قانون هستیم.

وی گفت: ما باید همبستگی داشته باشیم و محاسبات سیاسی تنگ نظرانه یا سرمایه گذاری سیاسی را رها کنیم تا حقایق انفجار بندر بیروت روشن شود. اگر صبر داشته باشیم حقایق روشن خواهد شد.

یادآور می‌شود که منابع قضایی لبنانی اعلام کردند که وزیر کشور لبنان با تصمیم بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت در ارتباط با بازجویی از یک مقام امنیتی بلندپایه این کشور مخالفت کرده است.

این منابع اعلام کرده بودند که «محمد الفهمی» وزیر کشور لبنان درخواست قاضی «طارق بیطار» درباره بازجویی از سرلشکر «عباس ابراهیم» مدیر امنیت کل لبنان را رد کرده است.

پربیننده ترین خبرها