بیش از ۵۰ کارگر قربانی آتش سوزی گسترده در بنگلادش شدند

بیش از ۵۰ کارگر قربانی آتش سوزی گسترده در بنگلادش شدند
جمعه 18 تير 1400 - 16:57

رسانه های بنگلادش گزارش داده اند: دستکم ۵۲ کارگر پنجشنبه شب در تازه ترین آتش سوزی مرگبار در این کشور جنوب آسیا در یک کارخانه مواد غذایی و نوشابه نزدیک داکا پایتخت این کشور، جان خود را از دست دادند.

العالم - آسیا

نزدیک به هفت هزار کارگر در کارخانه پنج طبقه مواد غذایی و نوشابه هاشم در فاصله ۲۴ کیلومتری (۱۵ مایلی) داکا فعالیت می کرده اند که بیشتر خردسال و کودک بودند.

رسانه های محلی افزودند: دستکم ۵۰ جسد از ویرانه های کارخانه بیرون آورده شده و برخی از کارگران محاصره شده در میان آتش، وادار به پریدن از طبقات بالایی شده اند. نزدیک به ۳۰ کارگر زخمی دیگر نیز به بیمارستان محلی انتقال یافته اند.

به گزارش شبکه اکاتور تی وی؛ بیشتر قربانیان این حادثه کودک هستند و آتش نشانان پس از گذشت ۱۸ ساعت از آغاز آتش سوزی، هنوز موفق به مهار و خاموش کردن کامل آن نشده اند و عملیات برای یافتن بقیه ناپدیدشدگان و قربانیان ادامه دارد.

دروازه اصلی خروجی این کارخانه تولید کننده آب میوه، نوشابه های غیرالکلی و دیگر مواد غذایی، در هنگام وقوع حادثه از درون قفل شده بوده است. هنوز علت آغاز زبانه کشیدن شعله های آتش، شمار افراد درون کارخانه در هنگام وقوع حادثه و ناپدیدشدگان مشخص نشده است.

در آتش سوزی نوامبر ۲۰۲۱ در کارخانه پارچه و منسوجات فشیون تزرین در حومه داکا، دستکم ۱۱۷ تن جان باختند و ۲۰۰ تن مصدوم شدند که مرگبار ترین حادثه از این گونه در تاریخ این کشور به شمار می رود. این رخداد غم بار و تکان دهنده منجر به تعطیلی نزدیک به ۲۰۰ کارخانه و اعتراض کارگرانشان برای درخواست بهبود ایمنی مکان کار شد.

صنعت تولید منسوجات در بنگلادش که بخش بزرگی از اقتصاد این کشور فقیر را تشکیل می دهد، در گذشته به علت پرداخت های پائین، شرایط ضعیف و نامطلوب کاری و سطح پائین بهداشت و ایمنی کار، زیر بار سنگین انتقادات قرار داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها