واکنش شدید یمنی‌ها به اقدام عربستان در محدود کردن حج

واکنش شدید یمنی‌ها به اقدام عربستان در محدود کردن حج
جمعه 18 تير 1400 - 20:15

به دنبال تصمیم نظام سعودی در محدود کردن حجاج خارجی، هشتگ# جلوگیری از ادای حج طرحی آمریکایی است، در یمن ترند شد.

العالم داغهای مجازی

فعالان در پایگاههای اجتماعی ،تصمیم نظام سعودی را طرحی برنامه ریزی شده در راستای نقش آشکار این نظام در خدمت به طرح آمریکاصهیونیستها دانستند کما اینکه بهانه های جلوگیری از ورود حاجیان از خارج از عربستان را پوچ دانستند زیرا حج فقط متعلق به نظام سعودی نیست بلکه مربوط به همه مسلمانان می شود.

فعالان از اقدام نظام سعودی در جلوگیری از حج بیت الله برای دومین سال پیاپی به بهانه و توجیه های پوچ ابراز خشم کردند این در حالی است که این کشور شاهد جشن هایی با حضور هزاران نفر است .

تصمیم نظام سعودی در جلوگیری مسلمانان از ورود به این کشور برای ادای حج امسال با انتقادات گسترده محافل اسلامی روبرو شد به گونه ای که شمار زیادی از شخصیت های عربی و اسلامی تصمیم عربستان در محروم کردن حجاج سایر کشورها از ادای حج که رکن پنجم دین اسلام است را محکوم کردند.

" محمد علی الحوثی " عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز در توییتی نوشت : نظام سعودی و هم پیمانانش هر روز برای سرگرم کردن مردم از جنایت جلوگیری مسلمانان از حج حادثه ای می آفرینند همه افراد آزاده ای که این اقدام را محکوم کردند را گرامی داشته و خواهان تشکیل پویشی اسلامی با هشتگ # جلوگیری از حج طرحی آمریکایی است، هستیم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها