دهها میلیون آمریکایی در معرض خطر کشنده گرما

دهها میلیون آمریکایی در معرض خطر کشنده گرما
شنبه 19 تير 1400 - 13:30

بیش از ۳۱ میلیون نفر از مردم سراسر غرب و جنوب غرب آمریکا با موج گرمای کشنده مواجه هستند که می تواند دمای هوا را بشدت افزایش دهد و سلامت مردم این مناطق را تهدید کند.

العالم ـ آمریکا

خبرگزاری آسوشیتدپرس و روزنامه گاردین نوشتند مقامات آمریکایی هشدار داده اند که گرمای بی سابقه بسیاری از مناطق کالیفرنیا و نوادا را در برگرفته است و دمای هوا در لاس وگاس می‌تواند از رقم بی سابقه ۱۱۷ فارنهایت (۴۷.۲ درجه سانتی گراد) بالاتر رود.

سازمان خدمات هواشناسی ملی در آمریکا هشدار داد: «خطرگرما» در طبقه بندی «خطر بالا» در بیشتر این مناطق قرار گرفته است و این بدان معنا است که همه ساکنان این مناطق با خطر بسیار بالای بیماری های ناشی از گرما و فقدان آسایش شبانه مواجه هستند.

این سازمان افزود: هر چند خطر گرما در مکان هایی که از نظر شدت خطرگرما در طبقه بندی «بالا» یا «متوسط» قرار می گیرند اندکی کمتر است اما بیشتر جمعیت مناطق مذکور با خطر بیماری های مرتبط با افزایش حرارت مواجه اند و به ویژه افرادی که به گرما حساس هستند یا آنهایی که به سیستم های سرمایشی یا آبرسانی کافی دسترسی ندارند بیشتر تهدید می شوند.

موج گرما در آمریکا به دلیل افزایش بی سابقه دما در ایالت های شمال وغرب اقیانوس آرام و غرب کانادا در هفته پیش رخ داده است. مرگ و میر ناشی از گرما در اورگن و واشنگتن به تقریبا ۲۰۰ نفر افزایش یافته است و گفته می شود در بریتیش کلمبیا ۵۰۰ نفر به دلیل گرما جان خود را از دست داده اند.

مقامات آمریکایی از ساکنان مناطقی که در معرض موج گرمای بی سابقه قرار دارند می خواهند بیشتر در منزل بمانند، از تهویه مناسب هوا استفاده کنند و آب بنوشند. اپراتور سیستم مستقل برق رسانی کالیفرنیا که بیشتر نیاز برق این ایالت را تامین می کند از مردم خواسته در ساعات بعد از ظهر برق کمتری مصرف کنند تا از فشار بر این سیستم برق رسانی کاسته شود.

مناطقی از غرب و جنوب غرب آمریکا در ماه ژوئن (تیر) نیز با موج گرمای بی سابقه و کشنده مواجه بوده اند و دستکم ۴۸ میلیون نفر از ساکنان این مناطق توصیه های مربوط به مقابله با گرمای شدید را دریافت کردند. گرمای شدید با خطر خشکسالی شدید مواجه است که تاکنون باعث تشدید خطر جنگل سوزی شده است.

پربیننده ترین خبرها