وقتی رژیم صهیونیستی آب اردن را به اردن و گاز مصر را به مصر می فروشد!

وقتی رژیم صهیونیستی آب اردن را به اردن و گاز مصر را به مصر می فروشد!
شنبه 19 تير 1400 - 14:49

روزی نیست که خبری از سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی یا همکاری اقتصادی و امنیتی و دیپلماتیک بین آنها نشنویم، بوق های تبلیغاتی سازشکاران هر روز از "فواید سرشار" سازش با رژیم صهونیستی برای ملت های عرب می نویسند این در حالی است که اردن – که از نخستین کشورهای سازشکار است – از خرید آب رود اردن از رژیم صهیونیستی خبر داده است.

العالم - کشکول

وزارت امور خارجه اردن پنج شنبه گذشته اعلام کرد که به موجب توافقی با همتای اسرائیلی خود یاییر لاپید، رژیم صهیونیستی 50 میلیون متر مکعب آب بیشتر به اردن می فروشد.

طبق توافق وادی عربه، که در سال 1994 به امضا رسید، سهم اردن از آب رود اردن 55 میلیون متر مکعب است اما رژیم صهیونیستی اصرار دارد که سهم اردن فقط 3 میلیون متر مکعب است. به عبارت دیگر این رژیم هر گونه که می خواهد این توافقنامه و بندهایش را تفسیر می کند و تفسیرهای خود را به زور تهدید بر اردن تحمیل می کند.

رژیم صهیونیستی با دستکاری در بندهای توافقنامه وادی عربه، بخش عمده ای از آب رود اردن را در حد فاصل فلسطین اشغالی و اردن تصرف کرده است. اردن هم به جای مراجعه به دادگاه بین المللی، تسلیم قلدری رژیم صهیونیستی شده و از 50 میلیون متر مکعب صرف نظر کرده است حتی از این هم فراتر رفته و از این رژیم به خاطر اینکه حاضر شده است آب رود اردن را در ازای 10 میلیارد دلار به اردن بفروشد، تشکر کرده است. اردن با اینکه خود دچار تنگنای مالی و کسر بودجه شدید است، اما باید این مبلغ را طی 10 سال به این رژیم بپردازد.

اردن و مصر با اینکه از پیشگامان سازش با رژیم صهیونیستی بوده اند، گازی را که این رژیم از فلسطین به سرقت می برد با هزینه ده ها میلیارد دلار از این رژیم می خرند. این در حالی است که مصر خود، گازش را به ارزان ترین قیمت، به مدت ده سال به این رژیم فروخته است و امروز اردن آبی را که متعلق به خودش است و این رژیم آن را تصرف کرده است، می خرد و نمی تواند آب مورد نیاز خود را از سوریه تأمین کند فقط به این دلیل که آمریکا این کشور را تحریم کرده است.

اکنون سئوال این است حال که پیشگامان سازش با رژیم صهیونیستی – که متحد استراتژیک این رژیم به حساب می آیند – چنین وضعیتی دارند، سازشکاران امروزی یعنی امارات و بحرین و سودان و دیگر کشورها چه وضعیتی خواهند داشت؟!

پربیننده ترین خبرها