رهبران چین و کره شمالی بر تقویت روابط دو جانبه تاکید کردند

رهبران چین و کره شمالی بر تقویت روابط دو جانبه تاکید کردند
يکشنبه 20 تير 1400 - 14:51

رهبران چین و کره شمالی در پیام های جداگانه ای که به مناسبت شصتمین سالگرد پیمان دوستی و همکاری بین دو کشور رد و بدل شد، بر تقویت روابط دو جانبه تاکید کردند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش شینهوا، «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین در پیام خود اعلام کرد: رهبران پیشین چین و کره شمالی با دوراندیشی در سال ۱۹۶۱ میلادی برای تحکیم دوستی بین مردم و پیشبرد همکاری پایدار دو کشور، تصمیمی راهبردی مبنی بر انعقاد پیمان دوستی و همکاری بین دو کشور را اتخاذ کردند.

وی افزود: دو طرف در ۶۰ سال گذشته بر اساس روحیه این پیمان، قاطعانه از یکدیگر حمایت و با تلاش مشترک، دوستی برادرانه بین احزاب حاکم و دو کشور را تقویت کرده و به توسعه امور سوسیالیستی دو کشور و حفظ صلح و ثبات منطقه و جهان کمک کرده اند.

شی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد، تمایل دارد همراه با رهبر کره شمالی به روند تقویت رایزنی های راهبردی کمک و در مسیر ارتقاء دوستی و همکاری دو کشور به سطحی بالاتر و ایجاد رفاه بیشتر برای دو کشور و مردم دو طرف تلاش کند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز در پیام خود ضمن مرور تاریخ روابط خوب میان این کشور و چین تاکید کرد که تقویت و توسعه مستمر دوستی و همکاری با چین موضع قاطع حزب حاکم و دولت کره شمالی است.

رهبر کره شمالی افزود: حزب، دولت و مردم کشورش، دوستی بین این دو کشور را بیش از پیش مغتنم خواهند شمرد و در مسیر سازندگی سوسیالیسم و کمونیسم، قاطعانه در کنار حزب کمونیست، دولت و مردم چین خواهند ایستاد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها