آمریکا باید درسش را خوب یاد بگیرد و از سوریه خارج شود

آمریکا باید درسش را خوب یاد بگیرد و از سوریه خارج شود
يکشنبه 20 تير 1400 - 23:13

پایگاههای اشغالگران آمریکایی در سوریه دیگر امن نیست. چندین ساعت پس از هدف گیری پایگاه نظامی آمریکا در میدان گازی کنیکو در دیرالزور در شرق سوریه ، پایگاه نظامی اش در میدان نفتی العمر درریف دیر الزور مورد حمله موشکی قرار گرفت.

العالم درگوشی

رسانه های رسمی سوریه اعلام کردند چندین موشک امروز به این پایگاه نظامی نیروهای اشغالگر آمریکایی در میدان نفتی العمر در ریف شرقی دیرالزور اصابت کردند به گونه ای که ستون هایی از دود به چشم می خورد .

این منابع افزود:نیروهای اشغالگر امریکایی منطقه را بسته و مشخص نشد چند نفر از نیروهای آمریکایی زخمی یا کشته شده اند .

این حمله که پایه های نیروهای آمریکایی را به لرزه درآورد به دنبال انفجار شامگاه دیروز در پایگاه اشغالگران امریکایی در میدان گازی کنیکو رخ داد و موجب بسیج نیروهای ائتلاف امریکایی و نیروهای دموکراتیک قسد مورد حمایت خود شد.

بدون شک حملات بی وقفه به نیروهای امریکایی امری عادی است زیرا نیروهای اشغالگر غیر قانونی به شمار می روند و باید با اجبار از منطقه اخراج شوند .این حمله اخیر نیز در اوج افزایش عملیات نظامی علیه حضور امریکایی در منطقه به شکلی عمومی به ویژه در سوریه و عراق به وِزه به دنبال حملات ماه گذشته امریکا به اهداف شرق سوریه و غرب عراق است.

علیرغم اقدامات شدید ارتش اشغالگر آمریکا در اطراف دو میدان و روستاها و مناطق مجاور از جمله حرکت منظم گشتی ها ، هنوز کنترل امنیتی این منطقه سرشار از نفت که از پایان سال 2017 بر آن تسلط یافتند، بسیار دشوار شده است.

زیرا مردم به شدت با حضور اشغالگران امریکایی در خاک سوریه مخالف هستند که شواهد زیادی از جمله حمله به نیروهای قسد مورد حمایت آمریکا و برگزاری تظاهرات گسترده علیه آنان و اشغالگری اشان برای آن وجود دارد.

بنابراین نیروهای آمریکایی باید این حقیقت را بدانند که باقی ماندن نیروهای غیر قانونی اشان برای غارت و سرقت ثروت های سوریه مساله ای نیست که در برابرش سکوت کرد و این کشور باید محاسبه کرده و به سرعت خارج شود.

پربیننده ترین خبرها