سفر لاپید به بروکسل؛ اتحادیه اروپا خواهان «شروع تازه» در روابط با رژیم صهیونیستی

سفر لاپید به بروکسل؛ اتحادیه اروپا خواهان «شروع تازه» در روابط با رژیم صهیونیستی
دوشنبه 21 تير 1400 - 16:08

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در دیدارهای جداگانه با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره روابط دو طرف رایزنی کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع رسانه‌ای اروپایی با اشاره به سفر نفر دوم کابینه جدید رژیم صهیونیستی به بروکسل مقر ناتو و اتحادیه اروپا تاکید کردند، سران اتحادیه اروپا به دنبال یک «شروع تازه» در روابط با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از دیدار دوجانبه با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر گردشی و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن کابینه جدید در این رژیم، روابط بروکسل و تل‌آویو تقویت شود.

«جوزپ بورل» به خبرنگاران در بروکسل گفت: «مهم است که دولت جدید اسرائیل به اینجا بروکسل بیاید، این فرصتی برای یک شروع تازه است. به نظر من، این فرصت خوبی برای ما است تا روابط خود را که در گذشته خراب شده بود، از سر بگیریم».

یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سفر امروز دوشنبه خود به بروکسل مقرهای ناتو و اتحادیه اروپا، با هایکو ماس وزیر خارجه آلمان هم یک دیدار دوجانبه ترتیب داد.

هایکو ماس با ابراز خرسندی از سفر نفر دوم کابینه رژیم صهیونیستی به بروکسل، این سفر را «یک نشانه خوب»خواند و اعلام کرد، اتحادیه اروپا درصدد احیای دیدارها و نشست‌ها در قالب «شورای اتحادیه اروپا-اسرائیل» است که تقریبا یک دهه قبل با هدف تقویت روابط دو طرف ایجاد شد.

یائیر لاپید مقام ارشد کابینه جدید رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیر «نفتالی بنت»، در پیامی توییتری درباره دیدار دوجانبه خود با همتای آلمانی توضیحاتی داد.

او در توییتر نوشت: «در دیدار با هایکو ماس وزیر خارجه آلمان، ما درباره اهمیت روابط بین دو کشور و همچنین روابط (تل‌آویو) با اتحادیه اروپا حرف زدیم. من از وزیر خارجه آلمان به خاطر حمایت قاطع او و همچنین به دلیل دوستی شجاعانه میان اسرائیل و آلمان تشکر کردم».

این مقام ارشد رژیم اشغالگر قدس، در بروکسل با «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه هم در یک دیدار دوجانبه دیدار و رایزنی کرد.

لاپید در یک پیام توییتری، وزیر خارجه فرانسه را «دوست قدیمی اسرائیل» خواند و نوشت: «ما می‌خواهیم اتحاد و ائتلاف بین دو کشور را تقویت کرده و تعمیق بدهیم. ما همچنین درباره اهمیت اتحادیه اروپا و تمایل اسرائیل برای داشتن یک گفت‌و‌گوی مثمرثمر با اتحادیه اروپا در همه ابعاد صحبت کردیم».

توضیحات کوتاه یائیر لاپید درباره دیدارش با وزرای خارجه آلمان و فرانسه در شرایطی انجام شده که آنها و دیگر مقام‌های برلین و پاریس هنوز توضیح و بیانیه‌ای رسمی درباره این دیدارها و محورهای رایزنی آنها ارائه نداده‌اند.

بنا بر گزارش رسانه‌های غربی و همچنین رژیم صهیونیستی، نفر دوم کابینه رژیم اشغالگر قدس قرار است در بروکسل در نشستی مشترک با همه وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا شرکت کند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا به دنبال همکاری بیشتر با کابینه جدید رژیم صهیونیستی است چرا که روابط بروکسل و تل‌آویو در زمان نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو، روابط متشنج و پرتنش بود.

به نوشته این رسانه اروپایی، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی تلاش می‌کرد که نقش‌آفرینی اتحادیه اروپا به عنوان یک بازیگر در تحولات منطقه غرب آسیا را به حاشیه براند.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود هشدار داد، مواضع اتحادیه اروپا درباره لزوم تحقق راهکار دو دولتی در منازعه رژیم صهیونیستی و فلسطین و تلاش اتحادیه اروپا برای میانجیگری درباره احیای برجام و بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران، همچنان از موضوعات اختلافی بین بروکسل و تل‌آویو است.

فارس

پربیننده ترین خبرها